Hoppa till innehåll

Afrika

nOfear

Rekommendera inlägg

• Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Tomatketchup

Gå en mil till skolan(det gör i allafall skolans brevvänner i Tanzania).Svättas året runt,ingen snö,inga skolböcker,INGENTING!Bara en stor skola har dom.Och nu snackar jag om Kashumbulirio(eller hur det stavas)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Varför? de lär inte få 1 kr i månaden ...

Men om det nu är så, varför har du inte varit inne i alla andra trådar och sagt detta till de som bryr sig om komunister, rassar och vapen i mellanöstern?

?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaaa, slaveri är inget att ha...

Men om du frågar en rappare...(50 cent, xzibit osv)...om vad han tycker om att hans förfäder blev slavar, så tror jag faktiskt inte att han skulle se det som något negativt. Visst, slaveriet i sig självt kanske, men inte vad det har lett till.

Utan slaveriet och kolonialismen hade vi förmodligen inte haft någon hiphopkultur och rapparen hade med stor sannolikhet inte varit något annat än en liansvingande medlem i någon stam i regnskogen. Frågan är om han verkligen hellre skulle vilja vara det...

Jag tror iaf inte det.

Iofs hade han inte vetat om någon annan verklighet än den som finns i djungeln eller på slätterna...ja, vi får väl aldrig veta hur afrika skulle sett ut om det aldrig hade inträffat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Jaaa, slaveri är inget att ha...

Men om du frågar en rappare...(50 cent, xzibit osv)...om vad han tycker om att hans förfäder blev slavar, så tror jag faktiskt inte att han skulle se det som något negativt. Visst, slaveriet i sig självt kanske, men inte vad det har lett till.

Utan slaveriet och kolonialismen hade vi förmodligen inte haft någon hiphopkultur och rapparen hade med stor sannolikhet inte varit något annat än en liansvingande medlem i någon stam i regnskogen. Frågan är om han verkligen hellre skulle vilja vara det...

Jag tror iaf inte det.

Iofs hade han inte vetat om någon annan verklighet än den som finns i djungeln eller på slätterna...ja, vi får väl aldrig veta hur afrika skulle sett ut om det aldrig hade inträffat.

Om det vi gjorde aldrig hade inträffat hade afrikanska länder varit mycket mer civilicerade än vad de är nu när vita äger 98% av ländernas inkomster

p.s. det där med 98% är inte exakt d.s.

Jag ber om ursäkt att jag överdrev.

Redigerat av legendary_lukas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det vi gjorde aldrig hade inträffat hade afrikanska länder varit mycket mer civilicerade än vad de är nu när vita äger 98% av ländernas inkomster

p.s. det där med 98% är inte exakt d.s.

Tveksamt faktiskt...de hade inte klarat det utan hjälp/påverkan utifrån. Utan påverkan hade de inte vetat att vi andra värderar diamanter och guld högt. Dessutom hade de varit tvungna att lista ut hur man utvinner just såna saker helt själv utan hjälp utifrån.

Vi kan inte alls säga hur afrika skulle sett ut. Själv tror jag inte att det hade varit så stor skillnad.

Det där med 98% tror jag är en GROV överdrift. Vad jag vet har många länder fått tillbaka sina naturtillgångar. Om jag minns rätt har det även funnits diktatorer i vissa av de länderna som har tagit alla inkomster själv också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...