Cocu Skrivet 7 Maj 2005 Rapport Skrivet 7 Maj 2005 Går spelen upp i värde på 8-bitars bara mer och mer nu eller?
frezy_man Skrivet 8 Maj 2005 Rapport Skrivet 8 Maj 2005 en bra fråga... Visst borde de gå upp hela tiden...men jag är inte säker på att de går upp snabbare än konjukturen, om du förstår vad jag menar. Nej jag håller inte så bra koll.
ouagadougo Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Skrivet 10 Maj 2005 NES-spel är väl ändå ovärdeliga... Men jag tycker att dom borde gå upp i värde, för dom gör ju inte precis fler och folk (Väldigt dumma personer) slänger sina gamla spel.
Voice_of_god Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Skrivet 12 Maj 2005 Detta visste ni säkert, Supernintendo maskinerna slutades tillverkas år 2000, och spelen fanns det redan ett överflöde av i Japan och resten av världen, så Snes spel kommer inte att öka i värde på ett väldigt bra. Konsolen har samma värde som den hade för typ 2 år sedam.. altså under 500 hundrigen.. men spelen, det beror helt på vilket spel du mennar.. Supermario ökar inte det finns alldeles för många av det... Men Simons Quest däremot kostar nog skjortan om några år när de mesta exemplaren är sålda.
frezy_man Skrivet 12 Maj 2005 Rapport Skrivet 12 Maj 2005 (redigerat) Vissa Super Nintendo spel ökar i värde...Jag menar...Street fighter II, secrets of mana och Super punch out med flera slutades ju inte att tillverkades 2000 direkt, utan många år tidigare. Tror det var "Super nintendo junior" eller vad det nu heter som FANNS UTE så länge. Det var dock inget så där väldigt lyckat försök att hålla liv i konsollen =P Har hört att Rockman VS fort som kom 98 var ett av de sista spelen som släpptes till konsollen. I vissa fall har jag faktiskt sett att äldre spel sänkts i pris. Men det är nog bara tillfälligt. Det är nog som du säger "Voice_of_god". Spel som Super mario bros som såldes i över 40 miljoner ex. sånna spel är inte direkt sällsynta och kommer aldrig kosta så mycket pengar. Redigerat 12 Maj 2005 av frezy_man
incognito Skrivet 13 Maj 2005 Rapport Skrivet 13 Maj 2005 Detta visste ni säkert, Supernintendo maskinerna slutades tillverkas år 2000, och spelen fanns det redan ett överflöde av i Japan och resten av världen, så Snes spel kommer inte att öka i värde på ett väldigt bra. Konsolen har samma värde som den hade för typ 2 år sedam.. altså under 500 hundrigen.. men spelen, det beror helt på vilket spel du mennar.. Supermario ökar inte det finns alldeles för många av det... Men Simons Quest däremot kostar nog skjortan om några år när de mesta exemplaren är sålda.
Lander Skrivet 15 Maj 2005 Rapport Skrivet 15 Maj 2005 Min pappa frågade på game vad han skulle få för ett SNES med nästan oöppnad kartong det blir runt 500 KR sa dom men om 10 år skulle det säkert vara en ändring på pengar summan. Bra lista Raest men 80 kr för ett Super Mario bros var lite överdrivet lite :(
Chihuahua Skrivet 18 Maj 2005 Rapport Skrivet 18 Maj 2005 Hm, med det där Super Mario Bros. menar du väl det som kom ut utan Duck Hunt? För om det är en sån prisskillnad mellan spel med och utan Duck Hunt, (120 kr) så blir man ju fundersam... Själv har jag det med Duck Hunt, och otroligt nog fungerar det också. Lillbrorsan började spela det en gång, efter två timmar klarade han varenda bana...
frezy_man Skrivet 21 Maj 2005 Rapport Skrivet 21 Maj 2005 super mario bros/duck hunt 200 kr.? f*n va bra att man har tre stycken exemplar av super mario bros då. Två av dessa är just "super mario bros/duck hunt". Jag kom över dessa så j*vla billigt. En 20 lapp är ju inga pengar för en Nintendo kasset liksom. Och visst fungerar de :D . Det är sköknt att Super mario bros inte kostar flera hundra lappar i alla fall. Själv tycker jag det är lite trist när man ibland får betala flera hundra för ett grymt spel. Jag köpte Ounch out en gång för 400 utan Box. Men naturligtvis var det värt pengarna. För några veckor sen hittade jag ett till punch out för 30 spänn så nu har jag två ex. Kan vara kul å byta spel med vissa "nissar". Känner en snubbe som Åker runt på marknader och sådant då han säljer spel. Han tar 600 kr. för Mega man 5. Det tycker jag är lite väl dyrt. Fast han har ju i och för sig fått så mycket pengar för spelet förr...Jag menar...Mega man 5 växer faktiskt inte på träd.
Red_fox2 Skrivet 22 Maj 2005 Rapport Skrivet 22 Maj 2005 det ä bara vissa spel som har gått upp i värde.Om man kollar på tradera så kan man få spel riktigt billigt till nes
frezy_man Skrivet 26 Maj 2005 Rapport Skrivet 26 Maj 2005 Ja, alltid :D ...men ett spel man vill ha kan man ju få vänta på där...minns att jag väntade flera veckor på att det skulle komma ett Street fighter Alpha II men dök aldrig upp...Det är nackdelen. Men ett super mario bros 3 med box och manual i nyskick för 60 spänn är ju helt ok!! :D
Rekommendera inlägg