mashemoto Skrivet 9 Maj 2005 Rapport Skrivet 9 Maj 2005 är det någon som har ett tips om hur man dödar oogie boogie på kingdom hearts???
DS89 Skrivet 10 Maj 2005 Rapport Skrivet 10 Maj 2005 är det någon som har ett tips om hur man dödar oogie boogie på kingdom hearts??? I början är det bara att undvika alla hans attacker, men försök ändå att håla dig så nära honom som möjligt. Efter ett tag kommer nämligen ett galler som fängslar dig tillfälligt över ett område. Då har du din chans. När gallret kommer upp ska det samtidigt dyka upp en knapp på golvet längst in mot mitten. Hoppa på den, så kommer den delen du står på att resa sig så du kommer i jämhöjd med Oogie Boogie och kan börja slå på honom. Detta är föruttsatt att du hållit dig nära honom hela tiden för att annars kommer gallret hindra dig från att komma undan honom. Efter ett tag kommer plattformen sänkas igen, och du med den. Upprepa bara det här så kommer du enkelt vinna efter ett tag. Därefter kommer ett filmklipp, och sedan måste du slåss mot en större version av oogie boogie. Här är han ganska enkel, men det tar tid att slåss mot honom. Jag råder dig att ta Atlantica och peter pans värld innan du tar dig an honom, för du kommer att ha användning av färdigheten "Glide". Här är det nämligen mest plattformshoppande. Klättra på (huset?) och leta efter några stora svarta bollar och förstör dem genom att slå på dem. Jag har för mig att det fanns 8st. När den sista är förstörd har du klarat av hela den här världen.
Gäst Moonwall Skrivet 13 Maj 2005 Rapport Skrivet 13 Maj 2005 (redigerat) ds89, jag hinner aldrig svara på kingdom hearts trådar! Redigerat 14 Maj 2005 av RSX RSX
mashemoto Skrivet 14 Maj 2005 Författare Rapport Skrivet 14 Maj 2005 ok tack men jag fattar inte vad man ska göra i atlantica efter att man varit i palatset. och hur får man peter pan's värld??
DS89 Skrivet 14 Maj 2005 Rapport Skrivet 14 Maj 2005 ok tack men jag fattar inte vad man ska göra i atlantica efter att man varit i palatset. och hur får man peter pan's värld?? Efter att du varit i palatset i Atlantica så fortsätter du bara ut för ett "rum" då Ariel säger att hon vill visa dig någonting. Döda alla heartless i området och simma sedan fram till en grotta täppt med en stor sten. Simma fram mot den och du kommer in i grottan. Ta allting som finns där, bl.a. finns det en "torn page" i en av kistorna. Simma sedan ut, döda alla heartless i området och försök hitta en delfin som simmar ut över hela området. Försök komma nära den och i menyn dyker ett nytt kommando upp som gör att du kan ta tag i delfinens fena. Gör detta innan den simmar iväg igen och håll på tills du får tag i den. Delfinen kommer simma iväg med dig. Efter ett tag släpper du. Delfinen kommer simma bort drån området. Är den fortfarande där får du försöka igen tills den är borta. Nu simmar du till det första stora området du kom till efter din "Simlektion" med sebastian i början. D.v.s. Där det finns massor med grejsar och stora snäckskal. Om du gjorde så att delfinen försvann innan så ska han vara här nu istället. Döda alla heartless och ta tag i delfinen som innan, men släpp den INTE! Den komer ta dig igenom den stora strömmen som du själv inte kan simma igenom. Och se en ny grotta står framför dig. Simma in och du kommer till ett område fullt med skeppsvrak. Nu får du se efter noga. Antingen finns det bara en massa vanliga heartless, eller också dyker det ibland upp en stor vithaj istället. Ser du inga heartless från början betyder det att hajen gömmer dig någonstanns. Leta upp den och se till att den inte hittar dig först. Han är rätt svår första gången men man lär sig ganska fort när han attakerar så du kan ta block medan du har lock on på honom. När han är död simmar du in i det största vraket i mitten. Simma in och leta efter kistor. En av de viktigaste innehåller en liten treudd som du måste ha innan du kan åka. När du hittat den åker du tillbaka till Ariels grotta. Efter en filmsekvens sticker du till palatset och sparar. Sedan ska du tillbaka till området med skeppsvraket. Kom ihåg att hajen kan dyka upp igen, så var på din vakt. Någonstanns mot en klippvägg i området ligger ett skeppsvrak som täcker över någonting intressant. Ta lock on. Sebastian som nu är med dig undersöker saken och då uppenbarar sig en ny grotta. Simma in. Här finns det en vägkorsning. Ta först till höger och fortsätt tills du hittar en jätemussla med en sparpunkt. Spara nu och stapla på dig massvis och åter massvis med elixir åt dig och dina kompanjoner. När du gjort detta går du tillbaka till vägkorsningen och tar till vänster nu och fortsätter tills du möter ett filmklipp och du ska möta Ursula. Boss: Ursula I början ska du inte ens tänka på att slå Ursula eftersom hon kommer vara osårbar. Hon kommer också spinna överallt och kommer vara svår att undvika. Börja därför med att ta lock on på den kokande kitteln i mitten och kasta magi på den. Fortsätt tills den exploderar. När den gör det kommer du att kunna såra Ursula en liten stund innan hon får ordning på grytan igen. Forstätt så här hela tiden och ta elixir när du behöver det. Får du slut på det kan du få magi genom att slå på de irriterande ålarna som är omkring, men förhoppningsvis behöver du inte det. När du besegrat henne visas ett filmklipp och du lär dig en ny färdighet, nämligen "mermaidkick". Ta med den så kan du simma extra snabbt när du upprepade gånger tar O-knappen. Nu tar du och sparar. Nu ska du hitta Ursula igen då hon stack. Simma ut till den stora strömmen som delfinen tog dig igenom innan. Du kan längre upp skymta en ny grotta. Simma mot strömmen dit genom att använda "Mermaid kick". När du går in visas ett nytt filmklipp och du ska möta... Boss: Jätte Ursula Även om hon ser hotfullare ut nu är hon mycket lättare. Simma bara bakom hennes nacke, ta lock on och slå. Efter ett tag kommer hon försöka suga in dig i sin mun, men du kommer undan om du tar "mermaid kick" hela tiden. Efter ett tag är hon besegrad. Efteråt simmar du tillbaka till palatset och pratar med Titon. Åk sedan tillbaka till Ariels grotta. Efter ett filmklipp har du klarat denna världen. Det är först efter du klara den här världen som Peter pans värld kommer fram. Gå till kartan på värlar och välj kursen med den kortaste vägen från Atlantica till Halloween town. Efter att du åkt med rymdskeppet kommer ett fartyg synas med sjörövarflagg som kommer ramma dig. Efter det visas ett filmklipp och du möter Peter Pan. Tillsammans ska ni rädda Wendy.
mashemoto Skrivet 14 Maj 2005 Författare Rapport Skrivet 14 Maj 2005 ok tack men hur klarar jag monstro (pinochio's värld)??? jag glömde skriva det innan.
DS89 Skrivet 14 Maj 2005 Rapport Skrivet 14 Maj 2005 ok tack men hur klarar jag monstro (pinochio's värld)??? jag glömde skriva det innan. Efter att du blivit uppslukad av Monstro simmar du till båten som finns där och pratar med Gepetto (eller vad han heter) Gå sedan vidare in i en liten "grotta" som du såg pinoccio gå in i under filmklippet. När du går in visas ett filklipp och nu måste du hitta Riku med pnoccio. Jag minns tyvärr inte exakt hur man skulle gå men försök att hitta fram till Chamber 4. Här utspelas ett filmklipp och sen ska du slåss mot bossen. Boss: Parasite cage. Han är här väldigt lätt då du dessutom får hjälp av Riku. Ta bara magin aura över dig själv och sikta mot öhm, vad ska vi kalla det? Okej sikta mot toppen av varelsen hela tiden och se upp för armarna så ska du besegra honom eftr ett tag. Efteråt hoppar du ner i hålet i golvet. Du hamnar hos gepetto igen. prata med honom och öppna en kista som nu finns där. Du lär dig färdigheten High Junp som låter dig hoppa längre. Läs instruktionerna som kommer hur du använder den. Nu hoppar du på alla plattformarna tills du kommer till en grotta som ligger över den första som leder till Chamer 1. Den här tunneln leder dock till magen om jag minns rätt. Härinne hoppar du bara upp hela tiden. Efter ett filmklipp ska du slåss mot parasite cage igen. Boss: Parasite Cage Han är svårare nu av tre anledningar. För det första, du får inte någon hjälp av Riku, för det andra, han har mer HP nu, för det tredje, han har en dödlig attack. Det hjälper inte heller att du förlorar liv om du går i det gröna området av golvet. Annars gör du som innan. För att undvika giftattacken hoppar du upp på en av plattformarna i närheten. När han är besegrad kommer Monstro nysa ut dig.
mashemoto Skrivet 15 Maj 2005 Författare Rapport Skrivet 15 Maj 2005 ok förlåt om jag är tjatig :cry: mwn jag undrar oxå om man kan få riku som kompis istället för någon av kalle eller långben. och i så fall hur?
DS89 Skrivet 15 Maj 2005 Rapport Skrivet 15 Maj 2005 ok förlåt om jag är tjatig :cry: mwn jag undrar oxå om man kan få riku som kompis istället för någon av kalle eller långben. och i så fall hur? Leddsen, enda gången ni slåss tillsammans är första gången du möter Parasite cage i Monstro, och då slåss han inte riktigt tillsammans med en. Han hjälper visserligen till, men man kan inte byta honom med Kalle eller Långben och du ser heller inte vad han har för HP eller MP. Annars kommer du bara att få strida mot honom.
Rekommendera inlägg