Hoppa till innehåll

Kingdom Hearts

drage

Rekommendera inlägg

Hoppas jag gjorde rätt med att göra en tråd en att fråga i nån annan tråd.

Jag har ett problem jag har varit i monstro men tröttnade, så jag gick tillbaka till gummi skeppet men nu när jag vill tillbaka till monstro så säger dom att han inte är där.

Så kan man hitta honom nån annanstans eller är han borta för alltid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas jag gjorde rätt med att göra en tråd en att fråga i nån annan tråd.

Jag har ett problem jag har varit i monstro men tröttnade, så jag gick tillbaka till gummi skeppet men nu när jag vill tillbaka till monstro så säger dom att han inte är där.

Så kan man hitta honom nån annanstans eller är han borta för alltid?

[/quote

Om du använder Warp för att komma dit kommer han aldrig fram, kör du däremot på vanligt sätt borde du hitta honom. Om inte, så antar jag att du får fortsätta tills vidare och uppsöka honom då och då. Jag hade också det här problemet ett tag, men han dök upp igen efter en tid.

PS. Om du hann få tag i High Jump innan så gör det inte så mycket i vilket fall som hellst. Du går bara miste om detta: Erfarenhetspoängen från Parasite cage andra gången och de grejor du får av Gepetto i hans hus som kommer fram i Traverse town, dvs en nyckel som du egentligen inte har någon större nytta av, då du ganska snabbt redan kommer att ha hittat flera som är bättre, samt några potions och liknande.

Redigerat av DS89
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

jag körde inte så mycke där såg bara pinocchio försvinna med riku o kom bara till tredje kammaren hitta inte fjärde.

EDIT: ska försöka det du sa ds du är ju rena mästaren på KH du är ju med i nästan alla trådar.

Redigerat av drage
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag körde inte så mycke där såg bara pinocchio försvinna med riku o kom bara till tredje kammaren hitta inte fjärde.

EDIT: ska försöka det du sa ds du är ju rena mästaren på KH du är ju med i nästan alla trådar.

Tack så mycket :D

Ville bara också informera dig att det svåra med att hitta till Chamber 4 är att man inte ska lita på numerordningen. Jag ska beskriva vägen så gott jag kan.

Gå in i Chamber 1. Här kan du se att det finns två utgångar. Ta till vänster genom chamber 2. Här i detta rummet finns det en öppning som leder till chamber 5. Härifrån går du sedan till Chamber 6. Och här kommer det kluriga som många gör fel på. Det finns nämligen en till öppning här som också leder till chamber 5. Om jag minns rätt låg den här mot väster. Sedan är det dags för en annan sak som man lätt missar: Det finns en öppning ovanför en som man endast kan nå genom att placera en tunna vid en plattform nära öppningen. Denna öppning leder till Chamber 4. Här hittar du en sparpunkt samt en ny öppning framför dig. Spara, gå in, och du kommer möta Parasite cage.

Boss: Parasite Cage

Han är här väldigt lätt, och du kommer dessutom få hjälp att slåss mot honom av Riku (första och enda gången i spelet, så passa på och njut). Se bara ut för monstrets armar och slå mot toppen av varelsen och du bör vinna ganska kvickt.

Efteråt har varelsen länat ett stort hål efter sig. Hoppa ner, och du kommer få möta Gepetto igen. Prata med honom och efteråt undersöker du de nya kistor som dykit upp på skeppet. Den viktigaste innehåller "High Jump", och den måste du egentligen ha för att kunna vinna spelet. Efteråt kan du egentligen strunta i att fortsätta med Monstro om du inte vill, men det är ändå bra för att vara i tillräckeligt hög nivå till de andra banorna. (Märks specciellt annars när du ska till Atlantica, iallafall för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill vara säker när jag möter honom ser han typ ut så här:

Jepp, det är han. Lite mer än dubbelt så lång som Sora. Glömde också säga att han flyttar sig aldrig från plattsen han står på, utan han försöker bara få tag i en med sina armar, och även med en giftattack andra gången du möter honom. Detta ser man dock i ganska god tid när han böjer sig bakåt.

Redigerat av DS89
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SÅ han har bara två attacker? o finns det nån mer en han som man måste slåss måt när man möter han? typ som när man möte darkside då kommer det ju massa heartless.

Man möter honom endast utan några andra heartless vid sidan om. Men han har fler än två attacker, men alla utom den med giftet han sprutar ut har att göra med att han försöker slå en med armarna vilket man i de flesta fall rätt lätt kan blocka eller komma undan om man tar dodge roll. Han kan ändå vara ganska svår andra gången man möter honom då man inte kan gå bakom honom så lätt eftersom han i princip finns på en ö omgiven av grönt gift som dödar dig om du stannar där för länge. Dessutom kan giftattacken ta bort nästan hälften av allt ditt liv. Men lär du dig bara att kunna hopp mellan plattformarna där utan att ramla ner bör han inte vara så mycket svårare.

Redigerat av DS89
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där gift attacken gör den sora o hans med hjälpare förgiftade så lite liv försvinner hela tiden? och om man får hjälp av riku får man hjälp genom typ att han blir en lag medlem eller bara finns där? o attackerar han det jag vill när jag trycker på triangel?.

sorry för dom här frågorna men jag blir lätt rädd o jag gillar inte o bli överaskad(stav fel?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där gift attacken gör den sora o hans med hjälpare förgiftade så lite liv försvinner hela tiden? och om man får hjälp av riku får man hjälp genom typ att han blir en lag medlem eller bara finns där? o attackerar han det jag vill när jag trycker på triangel?.

sorry för dom här frågorna men jag blir lätt rädd o jag gillar inte o bli överaskad(stav fel?)

Nja, Jag är inte säker men jag har för mig att jag var på nivå 48 när jag mötte honom andra gången, och giftattacken tog då ungefät hälften av allt liv man hade, och den tog det dirrekt, den tog inte långsamt liv av en. Du behöver dock inte oroa dig alltför mycket om du är bra på plattformshoppande och hålla reda på kamerans placering i stridens hetta. Denna attack hara han bara andra gången, och om du inte vill möta honom sista gången behöver du egentligen inte, eftersom det enda som egentligen är av värde här är färdigheten High Jump.

Riku har du bara första gången du möter Parasite cage, och han sköter sig själv, så du ser inte heller hur mycket liv han har. Första gången behöver du verkligen inte oroa dig för, eftersom han är löljligt lätt när du har hjälp av Riku plus att han inte har så mycket HP. Behöver du ändå hela dig behöver du bara gå ut i kanten där han inte når dig och hela dig själv.

Den andra gången är han som sagt mycket svårare, men det ät egentligen mest för att omgivningen är mycket anorlundare nu, eftersom han i princip når dig överallt med sina armar, och faller du ner från en plattform försvinner en ganska stor del av ditt liv. Om du vill kan jag beskriva omgivningarna så bör du inte bli alltför överraskad.

Första gången:

Parasite cage sitter orubbligt i mitten och svinger mest runt med sina armar på olika sätt. Området är väldigt stort så du kan enkelt undvika alla hans attacker för att hela dig själv. Antagligen behöver du egentligen bara stå längst ut i kanten och låta kompanjonerna ta hand om honom tillsammans med Riku.

Andra gången:

Mycket har förändrats. Parasite cage sitter fortfarande still, men egentligen mest för att han ändå kommer åt dig i vilket fall som hellst då området är väldigt trångt. Du kan inte heller smyga bakom honom, utan kan i princip bara attakera honom framifrån. Detta på grund av att han sitter så här som bilden nedan. Du får ursäkta kvaliten, men jag hade inte ork att göra den mer detaljerad.

Runtomkring finns även små plattformar du kan stå på, dessa går du på när du ser att han böjer sig bakåt, då detta betyder att han ska spruta ut sitt gift.

post-4170-1116254411_thumb.gif

Redigerat av DS89
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...