Hoppa till innehåll

The Legend Of Zelda: Twilight Princess


Rekommendera inlägg

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Enormt roligt. 

Jag skrev att jag postade länken för att jag hoppades att ni användare här är så pass mogna och inser att det faktiskt finns andra som ser detta, att ni låter bli att skriva om det.

sasuke kun fick en varning, om ni fortsätter skriva om det som sker i videorna kan fler få det. Det räknas som oerhört onödigt och dessutom oönskat inlägg (§1.11.).

 

du behövde la inte je mig en vrning <_< du kunde bara ändrat mitt inlägg eller något

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej tyvärr så har jag inte fått svar ännu. Okej nu kommer det lite information jag har fått om Twilight Princess.

 

Varning!!! Observera att innehållet kan vara en del spoilers. Jag vill också säga i förväg att ni läser detta på egen risk. Detta som kommer stå här under kommer att vara dels handling dels lite spoiler (inte vad jag vet). Så om ni redan känner att ni inte vill läsa detta så gör inte det. Spoiler är lite om vad som kommer att hända i spelet osv.

SPOILER HÄR NEDAN!

 

Hoppas detta går bra nu Chihuahua eftersom det är en stor varnings text som visar att detta kan innehålla Spoiler. ;)

 

Och om jag får en varning trots alla mina Spoiler varningar så tycker jag det är konstigt. Visst vi fick ju inte lägga in mer närmare detaljer om spelet.

----------------------------------------

 

Varning Spoiler och Handling, läser ni detta får ni skylla er själva

 

§ Spelets titel kommer från ”Twilight”, som är en ond styrka som sprider sig över världen. Det kommer att finnas en ljus/mörk värld.

§ Spelaren axlar rollen som en helt ny Link, och ryktena om att spelet skulle ta vid där Wind Waker slutade är således falska.

§ Link förvandlas till en varg varje gång han besöker den mörka världen, ”Twilight Realm". Han är dock ingen varulv.

§ Varelsen som rider på Links rygg är hans fiende, men de måste arbeta tillsammans för att övervinna en ännu mäktigare ondska.

§ Link kan prata med djur, som lär honom nya förmågor under spelets gång.

§ För att lösa pusslen i vissa grottor måste man resa fram och tillbaka mellan de olika världarna. (Precis som i A Link to the Past)

§ Link kommer att ha användning för många gamla föremål, men även ett par nya kommer att introduceras.

§ Det klassiska upplägget där man ser hur många föremål man har kvar att samla, kommer att tas bort eftersom det avslöjar hur mycket av spelet man har kvar.

§ Stora delar utav spelet kommer att kunna åtnjutas till tonerna av mäktiga kompositioner, för första gången någonsin i ett Zelda-spel.

§ Spelet kommer att innehålla fler grottor än Ocarina of Time. Totalt kommer Twilight Princess att bli mycket större.

[/b]§[/b] Kvinnan insvept i rocken är ”The Twilight Princess”, dvs Zelda. Hon använder rocken för att försvara sig mot den mörka världen, där hon är fången.

§ Spelet utspelar sig mellan Ocarina of Time och The Wind Waker.

----------------------------------------

Varning Spoiler och Handling, läser ni detta får ni skylla er själva

 

Intervju med Eiji Aonuma (Twilight Princess Producenten)

§ Hyrule-riket i The Legend of Zelda: Twilight Princess är tre gånger större än Hyrule i Ocarina of Time och själva Hyrule Field har expanderat dubbelt upp.

§ Dag- och nattsystemet är givetvis återanvänt, och monster lär uppenbara sig i olika skepnader beroende på tidpunkt på dygnet.

§ Twilight Princess kommer inte att vara kompatibelt med det nya Zelda-äventyret till Nintendo DS. En av anledningarna är att det här spelet ska släppas mycket tidigare än DS-versionen. (Som kommer vara en konverterad version av en av Four Swords spelen eller ett nytt kapitel i Four Swords)

§ Huruvida prinsessan Zelda blir kidnappad eller ej så kommer fokus den här gången inte bli att rädda henne från Ganon.

Vissa likheter med Ocarina of Time finns i historien, men målet är att Zelda: Twilight Princess ska få en ny dimension.

§ Varför Link transformeras till en varg i Twilight Realm beror på att det är Links öde och att Nintendo tycker att vargar är väldigt speciella. Link ska vara cool, och detta blir uppenbart genom att han förvandlas till en varg när han äntrar den mörka dimensionen av Hyrule. Twilight Realm tillåter alltså inte att människor/hylianer att vistas där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är okej, Shadow of Darkness, när man är tydlig med att det innehåller spoilers.

 

Och du, sasuke kun, jag skrev tydligt att inget skulle skrivas om filmerna. Jag vet inte om det du skrev kom från en film eller om du bara larvade dig, men iaf räknas båda som regelbrott. Lite långsökt att gnälla nu och inte när du fick varningen, förresten...

 

Jag har också skrivit i denna tråd om sådant som kan räknas som spoilers, men då är jag tydlig innan så att de som inte vill veta inte läser det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hört att det kommer kaske kommma till playstion om ni går in på www.spelbutiken.se där kommer ni se att playstion 3 ska komma och de går ett rykte om att zelda the jaja de nya zeldat som ska komma kommer koma till play stion 3 för i palstion ska de finnas så man kan spela plastion spel och plyastion 2 spel och paylstion 3 spel och nitendu 64 spel och gamegube spel och gameboy advans och gameboy colur i deta palstaion 3 fanst det står de ju ej men det går ett rykte på min skola och i skavaler tinigar......... hoppas att det e sant för då kommar de nya zelda att köra på paystion 3 och plastion 2 och palystion 2 grymm va.....???? :rolleyes: så nu alla som ej har gamekub enhet kan ni som har paylstion spela det vill ha palystion3 för jag har nitendo 64 och gamegub och och playsation och palystion 2 och x box och gameboy adevans :zzz: :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hört att det kommer kaske kommma till playstion  om ni går in på www.spelbutiken.se där kommer ni se att playstion 3 ska komma och de går ett rykte om att  zelda the jaja de nya zeldat som ska komma kommer koma till play stion 3 för i palstion ska de finnas så man kan spela plastion spel och plyastion 2 spel och paylstion 3 spel och nitendu 64 spel och gamegube spel och gameboy advans och gameboy colur i deta palstaion 3 fanst det står de ju ej men det går ett rykte på min skola och i skavaler tinigar......... hoppas att det e sant för då kommar de nya zelda att köra på paystion 3 och plastion 2 och palystion 2 grymm va.....???? :rolleyes:  så nu alla som ej har  gamekub enhet kan ni som har paylstion spela det vill ha palystion3  för jag har  nitendo 64 och gamegub och  och playsation och palystion 2 och x box och gameboy adevans :zzz:  :blink:

 

VA? playstion (komma kommer koma meningen) play stion palstion plastion plystion paylstion...gamgube..gameboy adevans kan du stava eller? :meddum:

 

de finns playstation gamcube och gameboy advance...

 

......

ska man köpa spelet när de kommer ut eller ska man vänta..va tycker du?

ja ska nog vänta nåra veckor-månader innan jag köper det

Redigerat av >Daniel<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...