Hoppa till innehåll

The Legend Of Zelda: Twilight Princess


Rekommendera inlägg

Trailern finns på zelda.com.

Vad gäller Zelda så går det många rykten om hur hon är med i handlingen, men man tror att hon får en större roll. Vissa tror t o m att man kan få spela henne, men det är bara spekulationer.

 

Twilight betyder skymning, och det går rykten om hur det har med Zelda att göra.

Ett rykte jag läst på nätet, skulle vara att Link blir en varg/varulv på natten och Zelda något annat (enligt den som skrev det en fågel) på dagtid, och den enda tidpunkten på dygnet när de kan träffas är mitt emellan dag och natt: skymning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Är det bara jag som läst developers info på nintendo.com.

Tydligen.

 

Tjejen med kåpan man ser heter Mendi eller Medni jag hörde inte så tydligt (det var en videointerjuv). Vi tar det från början.

 

En ondska (läs ganon/ganondorf) sprider sig i världen från staden hyrule city (fd. hyrule) och i en liten by långt ute i gränslanden blir en ung man (läs link) utskickad för att vara med i nåt slags rådslag på nåt ställe. Under tiden har hyrule city förvandlats till ett skymningsland där ondskan härskar. När link kliver in i denna värld för första gången så förvandlas han till en varg. (ni kanske har sett i filmen hur link springer och plöstligt går ner på knä och skriker. bilden blinkar till och sen står det en varg där med ett par exakt likadana örringar som link i öronen) Nå link/vargen blir fångad av några oindingar och blir befriad av Medni/mendi och tillsammans drar det ut i ett tvåmans vs världen krig för att förinta skymningsvärlden som slukar den vanliga världen.

 

Låter det vettigt, det var ifall vad Miyamoto (producent) och Anouma (skaparen) sa i intervjuvn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...