kamicaze Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Skrivet 29 Maj 2005 Första gången jag kör Ruby, har bara kört silver och röd. Så jag undrar vilka pokemon ni tycker jag ska satsa på i början, har precis fått Combusken och tänkt att satsa på Dustox, Nincada, Whismur och Abra (testar skitty lite också :P). Men jag antar att det kommer massa andra roliga snart men jag vet inte riktigt om jag ska ta bort någon av dessa och kanske byta ut dom mot nån annan som man kan fånga nu i början eller jag bara borde vänta på någon annan. Har precis kommit till Dewford town (andra gymet). Så har ni några tips å råd till mig? Sen har jag en fråga till, det är ju jätte stor skillnad mellan olika pokemon hur mycket exp. points dom ska ha för att gå upp en level (alltså inte att det är skillnad på 6-7 och 10-11 utan skillnaden mellan 6-7 på 2 olika pokemon), vad beror det på och borde man tänka på det när man ska välja en pokemon att satsa på som kanske inte behöver lika mycket exp. points för att gå upp en level?
Dark Elite Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Skrivet 29 Maj 2005 Asså jag tycker faktist inte att du ska satsa på Whismur. Satsa istället på typ en Pidgey eller nåt! Pidgey kanske inte verkar så bra i början men när den blir en Pidgeot så är den skitbra!
kamicaze Skrivet 29 Maj 2005 Författare Rapport Skrivet 29 Maj 2005 Asså jag tycker faktist inte att du ska satsa på Whismur. Satsa istället på typ en Pidgey eller nåt! Pidgey kanske inte verkar så bra i början men när den blir en Pidgeot så är den skitbra! Har faktiskt tänkt å skippa Whismur...men Pidgey å Pidgeot finns vell inte i Ruby?
kamicaze Skrivet 29 Maj 2005 Författare Rapport Skrivet 29 Maj 2005 sorry skrev i fel forum, har starten en nu i gameboy adv./pokemon
Lander Skrivet 29 Maj 2005 Rapport Skrivet 29 Maj 2005 Asså jag tycker faktist inte att du ska satsa på Whismur. Satsa istället på typ en Pidgey eller nåt! Pidgey kanske inte verkar så bra i början men när den blir en Pidgeot så är den skitbra! Nej det gör dom inte. 600 inglägget nu.
Dark Elite Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Skrivet 30 Maj 2005 Oj, förlåt! Jag blandar ihop Ruby med Fire Red!
Tidus26 Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Skrivet 31 Maj 2005 (redigerat) Jag tycker att du ska satsa på att ha en Eld typ, en Gräs typ, en elektrisk typ, en flygande typ, en vatten typ och den sjätte ska du välja mellan... sten, bug, dragon, psysic och normal typ. Annars så kvittar det vad du har för nå pokemon bara du e nöjd med dem du har. Redigerat 31 Maj 2005 av Tidus26
Gäst ymphinorx Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Skrivet 3 Juni 2005 Nej satsa på: 1 st flying 1 st fighting 1 st rock/ground 1 st is 1 st vatten 1 st psykisk (med en elektrisk attack)
Gäst Wish_Maker Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Skrivet 3 Juni 2005 ska detta inte till forum.fuska.se > Nintendo > Gameboy Advance Ruby är ju till GBA och inte GB
Dark Elite Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Skrivet 3 Juni 2005 Jo men visst! Då är det bara att anmäla och skriva att denna tråden ska flyttas!
Gäst Wish_Maker Skrivet 3 Juni 2005 Rapport Skrivet 3 Juni 2005 jepp nu har en modd flyttat den :) aja tillbaka till ämnet
Rekommendera inlägg