Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Första gången jag kör Ruby, har bara kört silver och röd. Så jag undrar vilka pokemon ni tycker jag ska satsa på i början, har precis fått Combusken och tänkt att satsa på Dustox, Nincada, Whismur och Abra (testar skitty lite också ). Men jag antar att det kommer massa andra roliga snart men jag vet inte riktigt om jag ska ta bort någon av dessa och kanske byta ut dom mot nån annan som man kan fånga nu i början eller jag bara borde vänta på någon annan. Har precis kommit till Dewford town (andra gymet). Så har ni några tips å råd till mig?

Sen har jag en fråga till, det är ju jätte stor skillnad mellan olika pokemon hur mycket exp. points dom ska ha för att gå upp en level (alltså inte att det är skillnad på 6-7 och 10-11 utan skillnaden mellan 6-7 på 2 olika pokemon), vad beror det på och borde man tänka på det när man ska välja en pokemon att satsa på som kanske inte behöver lika mycket exp. points för att gå upp en level?

• Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

När du kommer längre fram när du har rock smash så kan du spränga rock smash stenar i grottan vid gymmet du är på och om du har tur kan du få en Noseppas.

Skrivet

När du kommer längre fram när du har rock smash så kan du spränga rock smash stenar i grottan vid gymmet du är på och om du har tur kan du få en Noseppas.

Okej, med tur menar du att den inte så ofta dyker upp eller? Nått speciellt ställe i grottan?

• Skapa ny...