Gäst data-typen Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 Kan någon ge mej ett tips på hur jag ska göra för att kunna proggramera BASIC? Ett program för det kom med på demo-skivan med min playstation2. NU har skivan gått sönder och då kan jag ju inte programmera längere. Jag har en hel bok om det och jag har bara hunnit testa 1 program därifån. Min lillebror hade sönder skivan (glömde sätta den i fodralet när han spelat klart). HUr ska jag göra för att fortsätta proggramera? Finns det programm för att göra det eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 Detta Kanske är ngt för dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 Skaffa en tutorial eller en bra bok om BASIC. Sen skaffar du en kompilator och börjar lära dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega99 Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 Program för att jobba med basic??? Hmm,,, Här: http://ovh.dl.sourceforge.net/sourceforge/...0.13b-win32.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 vad e basic??? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 programmeringsspråk. man gör program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wångö Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 va gör du för program då? lr gör du nått ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paradox Skrivet 30 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2005 Jag kan de flästa koderna till Blitz Basic, undra om det är samma sak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 (redigerat) ett spel? programmering innebär att man skriver kommandon till datorn. sedan översätts kommandona till ettor och nolllor som datorn fattar och så gör den som du har skrivit i koden. ett litet exempel (detta är i javascript, används nästan bara på webbsidor, ej i program) <script> if document.hej.tja.value="hej"{ alert('värdet är hej')} else{ alert('värdet är inte hej')} </SCRIPT> nu har jag slarvat lite så det funkar inte. men denna kod säger ungefär; om värdet är hej så visa en ruta där det står värdet är hej annars visa en ruta där det står att värdet inte är hej Redigerat 31 Maj 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 jag har redan en bok om BASIC. har läst allt. vad är en kompilator för något? länken funkar inte men fortsätt ge tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 kompilator är ett program som gör så att programmet kan köras. tror att den gör om koden till ettor och nollor som datorn sedan kan läsa. nu vet jag inte vad för språk du menar, finns Basic, QBasic, VisualBasic mfl. du kan söka på nåt i stil med basic compiler på http://www.download.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 1 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2005 (redigerat) hittade inget bra complier programm. detta är ett exempel på ett BASIC-program 1 INPUT A¤ 2 IF A=HEJ THEN GOTO 3 ELSE 5 3 ; värdet på A är HEJ 4 END 5 ;värdet på A är inte HEJ det är ungefär samma som ditt. Redigerat 2 Juni 2005 av data-typen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.