💬
Logga in
Fuska.se

Ta Ur Skivan

24 svar · startad

Trådstartare #1

Tja, det finns en liten sak jag undrar över. Jag har haft min Gc ett tag nu och jag tar ur min spelskiva efter att jag stängt av konsollen. Men i instruktionsboken står det att man först ska ta ur skivan (alltså ta ur den näsr spelet é på) och sedan stänga av konsollen...kan det stämma?? eller é det fel skrivet?? :blink:

Det borde vara felskrivet. Jag stänger alltid av först, annars skulle det väl inte vara så bra att den snurrar runt jättelänge

31 May 2005

det gör ja med men om jag inte ska spela mer så låter ja cd va i min kompis(inte sasuke kun en annan som inte e medlemm här) han säger att den går sönder om man inte tar ut skivan

Stänger alltid av först och tar sedan ut skivan, låter den inte ligga i för jag antar att det inte e så bra.

Man ska nog låta den stanna innan man öppnar för att ta ut den

1 Jun 2005

Ibland kan man väll glömma och stänga av GC:et och då står det något men jag minns inte vad.

Jag stänger alltid av min gc innan jag tar ut skivan

Samma här

vad händer med spelet om man bara öppnar? låser det sig, har inte vågat testa

2 Jun 2005

Det borde låsa sig....

Jag testade för skoj skull utan minnes kort och det låste sig ...

3 Jun 2005

Det råka jag göra en gång men det hände som det gjorde för dig

Men man stänger av först sen tar man utt skivan

Det gör nog alla vad jag tror

Jag stänger altid av min gamecube innan jag tar ut skivan, men det händer väll att man glömer att stänga av innan man tar ur skivan :P

4 Jun 2005

när jag spelade splinter cell chaos teory så hackade det 6 ggr på prick samma ställe :blink:

Det står väl i instruktionsboken att man ska stänga av först?

5 Jun 2005

I Vissa spel, som Baten Kaitos som ligger på två skivor så kan man på ett speciellt ställe öppna konsollen byta skiva och fortsätta köra utan att det händer nåt. Men som sagt det är bara vissa spel där detta är avsett som detta fungerar. Annars så får man bara upp ett felmeddelande om man öppnar medans den är på. Jag har kollat i instruktionsboken där det tydligt står att man ska stänga av konsollen, öpnna luckan och ta ut skivan när den slutat snurra.

11 Jun 2005

Jag stänger alltid av först!Man vill ju inte att GC ska bli förstört!

12 Jun 2005

Jag brukar stanna skivan när den snurrar själv, i stället för att låta den snurra klart......... :)

Lyssna till mina ord:

"Ta ut skivan och lägg skivan på golvet, men stäng aldrig av Game Cubet"

(Jag stänger av spelet och tar ut skivan sen om jag ska byta spel, annars låter jag det ligga kvar...

jag stänger alltid av min gc först om jag inte gör det så hackar den nästa gång jag sätter på

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in