Guggo Skrivet 11 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 jag använder photoshop elements 2.0 . Och jag har 2 små frågor om programmet...kan man sätta ihop 2 bilder? (ex. ett Darth Vader huvud på kungen) hur ändrar man storleken på en bild..... när jag trycker på ändra storlek och skriver in vilken bredd jag vill ha, så ändras höjden automatiskt och därför kan jag aldrig få till rätt mått.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DanniQ Skrivet 11 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 Din fråga 2 kan jag nog svara på, om det är likadant som i photoshop cs. När du tar på Image > Image size (sen kommer en ny ruta upp) där kryssar du av "Constrain Proportions" Då kan du ändra storlek på H eller W utan att båda ändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spitfir3 Skrivet 11 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 Fråga 1: Ja du kan klistra in delar från ett foto till ett annat. Öppna de 2 eller fler bilderna du skall ha delar från i olika fönster, välj något av verktygen uppe på verktygsraden (Lasso tool är ett), beroende på vilken form det du skall klippa ut har. När du har markerat området du vill klippa ur håller du in ctrl och drar med musen delen av bilden över till den bilden du vill ha den på. Fråga2 är besvarad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Juni 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2005 Tack så mycket :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.