Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag fattar inte vad man ska göra på banan Yoshi's fruit adventure i det stället där man möter Blooper? Jag har fått den där saken som gör att man åker fram skit snabbt med vatten typ som en motor,snabb i vattnet. Men jag vet hur man får Yoshi på banan och vart han e men vad ska jag göra när jag fått haN? :huh:

Skrivet

Du menar alltså att du vet hur du får frukten till Yoshi men sen vet du inte vart du ska? Okej, stanna vid marknadsplatsen och gå runt vid vattnet så ser du fiskar som hoppar upp och ner i vattnet. Spruta saft på en av dem så blir den ett block som du kan stå på. Hoppa på det, vänta medan det flyttar dig och hoppa på nästa plattform. Fortsätt så, och snart kommer du komma till en liten klippavsats med en palm. Använd saften för att få ner frukten och ät den. Nu ska du få en annan färg. Åk tillbaka, spruta saft på en fisk. Nu går nämligen blocket uppåt. Fortsätt så är du snart klar.

Skrivet (redigerat)

Tack så mycke Chi! Men nu kom jag på att jag inte vet vad man gör i första banan i Gelato Beach,där det finns saker om kastar mej i luften,och sen finns det 3 slags speglar som speglas mot ett ägg från nån Sandbird som e omringad av glas,. Vad ska man göra där? Jag vet att man kan spruta vatten på dom små bladen så dom typ växer. Men vad ska jag göra ? :huh:

Redigerat av Link127
Skrivet

Quacacks eller vad dom heter som ser ut som röda och blåa degklumpar med näbbar. Dom går uppe på speglarna och dom ska du slå ut. hoppa upp på speglarna och spruta vatten på dom tills dom är på en kant. När dom är det ska du göra en markduns på andra sidan av spegeln så dom flyger av. Gör detta med alla speglar.

Skrivet

Men det finns inga Quacacks på speglarna där jag ligger,jag e på första banan i Gelato Beach där dom snackar om nån sandbird(sandfågel) och det finns ett egg i ett glas omringad av 3 speglar.. :blink:

Skrivet

Jaha, förlåt jag trodde du var på uppdraget med speglarna :P. Som pink tiger säger ska du leta upp en sån växt där ett sandslott kommer upp med en warp-zone i sig. För att lättare hitta den, gå från mittersta halvån inåt land. Den första du ser ska det vara.

Skrivet

Ett litet tips bara.... När du hoppar in i banan... Då klickar du ju på Episode 1... Och sedan om du tar det lugnt och inte klickar så visar dem precis vilken växt...

Det är det som är så tråkigt... dem avslöjar..

Skrivet

ok men jag har klarat båda banorna nu och har fått en ny nozzle Rocket Nozzle

och så har jag kommit till ett ställe som heter nåt med Pianta som finns ovanför den stora shine spriten i ett rör,där finns det brinnande chainchompers vad ska man göra där?

• Skapa ny...