Hoppa till innehåll

Zone Alarm Gillar Inte Msn!


Salzalada
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har uppgraderat min dator med lite program, och ett av dem är Zone Alarm.

Problemet är att när jag skulle logga in på MSN så funkade det inte!

Jag tryckte på knappen "Felsök", och då stod ddet "Zone Alarm".

Men vad är det som är fel med Zone Alarm?

Ska man göra en inställning i Progget eller?

Plz, Hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zone alarm ser alltid vad jag vet chattprogram som hotfulla program för att dom skickar data.

Bara avinstallera det.

 

Bara avinstallera det? Avinstallerar du ett spel bara för att du missar nåt i ett uppdrag och får börja om från början? Knappast... och här gäller väl samma princip, det finns bättre alternativ.

 

Det enda du behöver göra är att tillåta Msn "acces" i Zonealarm, eller sänka på säkerheten. ZoneAlarm är förövrigt en mycket bra brandmur ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Mega: Varför kan jag använda mIRC och vIRC, när de är chattprogram?

 

Tokig: Jag vet att ZA blockar inloggningen, och att man ska grejja med inställningarna, men jag vet inte vart i inställningarna... -.-'

 

Jag har hittat inställningarna, och satt allting på MSN som OK, men inställningarna bli automatiskt att man inte kan använda MSN... Varför?

Ska iaf testa med att sänka säkerheten nu...

Redigerat av Salzalada
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej man kan öppna så det inte blockar msn. jag har också zone alarm. det ska komma upp en ruta där du ska tillåta det att gå in på internet så funkar det. annars får du gå in och fixa det sjäkl om dom rutorna inte kommer upp

Redigerat av mu1991
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Spitfir3: Det funkade inte med att ända saäkerheten... ='(

 

Mega: Trodde att du menade alla chattprogram, inte sådan program som man oftast chattar en och en...

 

Mu: Jag vet att man kan öppna deet så att MSN funkar. Jag har ställt inställningarna så att det ska funka, men det funkar ändå inte...

 

Lidmer: Zone Alarm är ett väldigt bra program!

 

Ska iaf testa att ominstallera MSN, och om det inte funkar ska jag ominstallera Zone Alarm...

Redigerat av Salzalada
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...