Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Jag har samlat 90 mynt i Gelato Beach, för att försöka få 100 mynt, och samtidigt en Shine Sprite. Jag kan inte hitta fler, utom 10 mynt mycket högt upp i luften, som jag inte kan nå, inte ens med Rocket Nozzle. 5 mynt finns ovanför hyddan, dit man rullar melonen för att göra den till saft. De 5 andra finns ganska nära det högsta repet, men jag kan inte nå dem med Hover Nozzle eller Rocket Nozzle, även om jag hoppat jättehögt på det vita repet. Hur når jag dem? Och en sak till, i Pianta Village finns det så få mynt, vilken period jag än söker i! Jag kan inte få det över 50 mynt. Tips hur man hittar fler? TACK SÅ MYCKET I FÖRVÄG :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Okej. Ett litet tips på Gelato Beach. Ta Episod 8, där kan du få mynt för melonerna... Där finns det 100 mynt just på den episoden... Minns att det var nån episod jag bara fick 98 på... Det var störande... Förresten, jag tog dem där vid repet, i varje fall tillräckligt.. men det är svårt.... Du måste ju typ använda rocket nozzle vid repen och slänga dig ut efter det... det är svårt... men jag lyckades... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Jag hade 98 mynt i Noki Bay och kunde inte hitta mer, men då kom jag på att det fanns ett mynt på ett träd högst upp på en klippa så jag tog mig dit. Jag tog myntet, och såg en gul fågel. Jag sprutade på den och en Shine Sprite dök upp. jag tog genast den, utan att tänka mig för... Sedan fick jag börja om ända från början med att samla 100 mynt! Dumt, dumt, dumt... Förslag på hur jag tar 100 mynt i Pianta Village? Och Sirena Beach (fast jag inte ens försökt på period 8, där det verkar finnas många mynt ;)) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Jag hade 98 mynt i Noki Bay och kunde inte hitta mer, men då kom jag på att det fanns ett mynt på ett träd högst upp på en klippa så jag tog mig dit. Jag tog myntet, och såg en gul fågel. Jag sprutade på den och en Shine Sprite dök upp. jag tog genast den, utan att tänka mig för... Sedan fick jag börja om ända från början med att samla 100 mynt! Dumt, dumt, dumt... Förslag på hur jag tar 100 mynt i Pianta Village? Och Sirena Beach (fast jag inte ens försökt på period 8, där det verkar finnas många mynt ;)) På Pianta Village..... Ta den banan då du använder Yoshi för att komma till en secret-bana... På svamparna under bron finns det en hel del mynt till hjälp... Sirena Beach.... Hm...Måste vara den episoden då det finns pengar vid det där badstället och när man kan använda Yoshi.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Okej, ska försöka. Jag glömde en sak, hur får man det blåa myntet högt ovanför tornet (Ricco Tower) i Ricco Harbor? Har försökt med Rocket men når ändå inte just det blåa myntet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Du måste hoppa precis innan du skjuts iväg av Rocket Nozzle. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Okej, bra taktik. Har inte tänkt på det förut. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 hehe.. Jo då.. Det har du nog... När man ska använda Rocket Nozzle i vattnet måste man göra samma sak..Kan man ju använda sig av i Episode 3 på Ricco harbor.... Hoppa från det där svarta i vattnet och upp på gallret.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Jag har samlat 90 mynt i Gelato Beach, för att försöka få 100 mynt, och samtidigt en Shine Sprite. Jag kan inte hitta fler, utom 10 mynt mycket högt upp i luften, som jag inte kan nå, inte ens med Rocket Nozzle. 5 mynt finns ovanför hyddan, dit man rullar melonen för att göra den till saft. De 5 andra finns ganska nära det högsta repet, men jag kan inte nå dem med Hover Nozzle eller Rocket Nozzle, även om jag hoppat jättehögt på det vita repet. Hur når jag dem? Och en sak till, i Pianta Village finns det så få mynt, vilken period jag än söker i! Jag kan inte få det över 50 mynt. Tips hur man hittar fler? TACK SÅ MYCKET I FÖRVÄG :) Jag vet hur du kan få dom 10, jag har en AR (Action Replay) & om man tar den ryggraketen & har låg gravitation så tar det ca. 5 minuter att komma ner & så högt uppe är dom nog inte :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 VILL SÄGA TUSENTVÅ TACK TILL ALLA SVAR! FORTSÄTT GÄRNA ATT SVARA :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadowbeing Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Jag hade 98 mynt i Noki Bay och kunde inte hitta mer, men då kom jag på att det fanns ett mynt på ett träd högst upp på en klippa så jag tog mig dit. Jag tog myntet, och såg en gul fågel. Jag sprutade på den och en Shine Sprite dök upp. jag tog genast den, utan att tänka mig för... Sedan fick jag börja om ända från början med att samla 100 mynt! Dumt, dumt, dumt... Förslag på hur jag tar 100 mynt i Pianta Village? Och Sirena Beach (fast jag inte ens försökt på period 8, där det verkar finnas många mynt ;)) Du har inte tänkt på att det finns under vattenfallet eller uppe vid the boss of tricky ruins på palm där.. Sen finns det en episod då det ligger en massa mynt i vattnet.. Då är det bara att ta för sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst The heroin Skrivet 19 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2005 Ursäkta? Vilken bana pratar du om? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg