Hoppa till innehåll

Super Mario Sunshine

Gäst The heroin

Rekommendera inlägg

• Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Ja, jag har tagit alla blåa mynt i Gelato Beach, utom ett! (Jag har skrivit om det) Jag vet inte vilket det är som jag saknar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, typiskt.... Jag hittade aldrig Yoshi.... På alla episoder gick jag och letade,,, Fast när det gällde just den episoden sprang jag direkt bort till den där baren...

Jag såg på förvideon att dem 8 röda mynten skulle vara i det området....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag får aldrig lust att åka till Delfino Airstrip... Jag orkar inte leta efter alla röda mynt, jag vet att det finns:

Under bron (nära där man anlänt med båten)

Ovanför en båt

Ovanför en annan båt

Inuti byggnaden

I linjen med gula mynt

I samma linje med gula mynt

Ute på vattnet

Och det sista vet jag inte??

Jag har räknat alla Shine Sprites, adderat det med alla blåa mynt jag saknar och adderat den Shine Sprite man får i bonusbanan som man kommer till med Yoshi och båtarna.

Och upptäckt, att jag saknar en Shine Sprite! På Delfino Plaza...

Har kollat i guiden, och hittat ett stycke som jag TROR handlar om hur man får tag i denna Shine Sprite som jag saknar.

Hehe, jag är ganska bra på engelska, men varken orkar eller vill översätta stycket...

Här är det :) Finns det någon därute som är villig att översätta? Eller bara berätta kort sammanfattande om hur man får just den Shine Sprite.

"Get the speed part and head to the right when Mario starts Dolphic Town. Head past the fruit stands to the area where two of the Island baliffs are watching Mario clean up the Island (the ones you saw in the movie). Blast between them and into the door for the stage. Maintain full speed and you only need to jump the gaps with the speed attachment. Be sure to maintain the speed for the last jump to the Shine platform and STOP (by releasing the R button) when Mario's fat butt is on the platform. Not doing so will be bad for his plumbing."

Vissa av orden vet jag inte vad de betyder, och fåtal av dem finns inte med i ordbok eller lexikon i datorn :blink: De måste vara påhittade av spelet... Typ order "Pianta" finns ju bara i spelet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

"Get the speed part and head to the right when Mario starts Dolphic Town. Head past the fruit stands to the area where two of the Island baliffs are watching Mario clean up the Island (the ones you saw in the movie). Blast between them and into the door for the stage. Maintain full speed and you only need to jump the gaps with the speed attachment. Be sure to maintain the speed for the last jump to the Shine platform and STOP (by releasing the R button) when Mario's fat butt is on the platform. Not doing so will be bad for his plumbing."

Hehe jag fick just reda på vad det betydde, och det betydde "fångvakt", det vill säga poliser. Joo, har redan klarat den...

Vilken Shine Sprite har jag INTE tagit, må tro?

Måste bläddra genom guiden igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe jag fick just reda på vad det betydde, och det betydde "fångvakt", det vill säga poliser. Joo, har redan klarat den...

Vilken Shine Sprite har jag INTE tagit, må tro?

Måste bläddra genom guiden igen...

Jo ko, det fattade man ju.... hehe

Men har du tagit alla Shine Sprites vid fyren..... Finns 2 där....Sen finns det ju en sådan dörr till som sherifferna stog vid.... eller fångvaktarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Nej! Jag måste ha räknat fel! Jag har 5 Shine Sprites kvar.

1 - Den där förbaskade ön, med gula geggan som man måste ta Yoshi dit.

2 - Samla röda mynt på Delfino Airstrip.

3, 4 och 5 - Har 30 blåa mynt kvar. Nästan 2/3 av dem finns i Noki Bay... <_< (Alltså 19 styck)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

2 - Samla röda mynt på Delfino Airstrip. AVKLARAT :D

3, 4 och 5 - Har 30 blåa mynt kvar. Nästan 2/3 av dem finns i Noki Bay...  <_< (Alltså 19 styck)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 - Samla röda mynt på Delfino Airstrip. AVKLARAT :D

3, 4 och 5 - Har 30 blåa mynt kvar. Nästan 2/3 av dem finns i Noki Bay...  <_< (Alltså 19 styck)

Ja, och alla finns hur långt uppe som helst,,,, Jag tog 1 mer än hälften av dem iaf.

Man får testa allt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

har 21 mynt kvar :D tog flera i Noki Bay. Brydde inte ens om att kolla i guiden, för det är alltid samma visa, dolda i bergväggen... Förvirrade, man minns ju inte vilka man tagit eller inte tagit.

Så jag kollade runt själv och hittade rätt många, men det var mindre än hälften som var i bergväggen :)

Till exempel, så finns det ett hål med smala springor, bakom vattenfallet. Hålet är ganska nära vattenytan. Nå, jag kom in där genom en tunnel och kollade runt. Sprutade. Dunsade. Jag sprutade vatten på två krukor, som stod på hyllor i bergväggen. Då kom det fram blåa mynt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har 21 mynt kvar :D tog flera i Noki Bay. Brydde inte ens om att kolla i guiden, för det är alltid samma visa, dolda i bergväggen... Förvirrade, man minns ju inte vilka man tagit eller inte tagit.

Så jag kollade runt själv och hittade rätt många, men det var mindre än hälften som var i bergväggen :)

Till exempel, så finns det ett hål med smala springor, bakom vattenfallet. Hålet är ganska nära vattenytan. Nå, jag kom in där genom en tunnel och kollade runt. Sprutade. Dunsade. Jag sprutade vatten på två krukor, som stod på hyllor i bergväggen. Då kom det fram blåa mynt :P

Okej... dem måste jag ha missat ganska rejält.... Men har du tagit det blåa myntet med Rocket Nozzle där.....?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...