Hoppa till innehåll

Luigi's Mansion

Rekommendera inlägg

Jag har kommit till det där hålet där kodo eller var heter kommer upp och sen kommer jag ingen vart kan man gå ner i hålet. I källan kan jag bara gå in i en dörr hur gör jag för att hitta fler nycklar

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:

Redigerat av knölföda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Förresten, du får en nyckel i källaren efter att du har klarat tredje boss av fyra :) Just nu kan du inget göra där

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Hehe, jag måste göra inlägg för tredje gång i rad :P

Jo, "kodo" jaså, du menade Boos. Du har gjort så att de kommit ut, förstår jag. Du kan inte gå ner i hålet.

Men nu ska du jaga Boos! Du kanske har läst/lyssnat på vad professor Gadd sa? Han berättade hur grejen du har nere i högra (eller var det vänstra?) hörnet, fungerar. Är lampan på grejen blå när du är i ett rum så finns det ingen Boo. Blinkar det gult, så finns det Boo i rummet. Du kan gå omkring i rummet tills lampan blir röd. Då är du nära en Boo. Dammsuga allt i närheten, öppna lådor och sådant.

Ibland kommer det en Boo-bomb eller en boll (helt ofarlig, till skillnad från bomben). De gör så att lampan blinker, så när lampan blir röd så var inte säker på att om det är en Boo.

Men om en Boo kommer ut, så sug på den (till skillnad från andra spöken, så har Boos inga hjärta, allstå du ska bara suga den direkt). Fortsätt till Boo har noll, och den kommer in i din dammsugare.

Du måste samla 49 såna, och till sist King Boo (fjärde bossen).

Lycka till!

PS. Rätta mig om jag uppfattat dig fel :) DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

En liten sak: Alla Boos är gömda, därför kan du enbart se dem (när de är gömda) med lampan på grejen.

Kom ihåg att Boos kan flyga genom väggar, golv och tak! Alltså om de gör det, så måste du gå ur rummet och ut i korridoren och fortsätta suga (om Boon finns där) eller gå till annan rum eller våning (jobbigt ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man har klarat bossen i rummet så tänds lampan...Dvs när man har klarat alla rum i en korridor så tänds hela korridoren upp,,,, Men du kommer att hitta en låst dörr där Toad finns.. Han säger att du ska ta bort alla spöken inom området.. annars vågar han inte komma ut... Där inne där han finns ska det komma en nyckel då du öppnar toalettlocket..... Den leder till dörren som är närmast källaren innan du går ner åt höger tror jag,,,, Aja, dem visar vart nycklarna går så...

Wops, hehe, ganska fett fel ställe... :meddum: sry...=D

Redigerat av Petey Piranha
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jooo, om du har fått en pryl som gör så att du kan spruta eld, så ska du ta hand om spöket.

Om du har prylen, så spruta eld på spökets ljusstake. Han blir orolig och ta en annan väg. Följ honom till ett rum, där han sätter sig och vilar. Då kan du ta sikte på hans hjärta och resten vet du hur man gör.

PS. Spöket kommer att gå in i ett rum, men återvänder ut, så detta rum är inte det rum som han vilar i. Fortsätt bara till nästa rum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jaaaa... det minns jag faktiskt inte. Jag TROR att det är såhär: Har du fångat 7 Boos? Om du gjort det, så är en dörr till en toalett, som varit låst, öppen. Där finns det nyckel till ett rum. Jag tror att det var i detta rum som man får eldsaken.

Bara så att du vet, så får du också vatten och is längre fram i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...