Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Nu blir jag förvirrad.

Knölföda: Vilket rum kunde du inte gå in? Var det längst ut vänster om dörrarna, som står framför en när man kommer in i slottet? Alltså, när man kommer in, så står man ju framför en dörröppning med två dörrar, som är på bottenvåning. Det finns ju en trappa på varje sida (en till vänster och en till höger) om dörrarna.

Önödigt förklaring, må tro. Men ni fattar?

Var det till vänster om dörrarna?

(Jag kanske ska spela spelet igen... Klarar ju genom första bossen, babyn, snabbt och kan då kolla vad jag ska göra med gubben :) Jupp, det ska jag göra! Jag ska starta en ny fil)

Jo, rätt smart.... Men babyn är jättesvår på Luigi´s Hidden Mansion....Typ svårast av dem alla...
  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin
Skrivet

Nu blir jag förvirrad.

Knölföda: Vilket rum kunde du inte gå in? Var det längst ut vänster om dörrarna, som står framför en när man kommer in i slottet? Alltså, när man kommer in, så står man ju framför en dörröppning med två dörrar, som är på bottenvåning. Det finns ju en trappa på varje sida (en till vänster och en till höger) om dörrarna.

(Jag kanske ska spela spelet igen... Klarar ju genom första bossen, babyn, snabbt och kan då kolla vad jag ska göra med gubben :) Jupp, det ska jag göra! Jag ska starta en ny fil)

Ja, andra och tredje bossarna är typ ungerfär lika som i den vanliga. Jag blir alltid vansinnig när jag slåss mot tredje bossen, i vanlig eller dold mansion. Alltid är det typ två, tre kvar och då blir det jättesvårt att spruta på dem...

(vill inte avslöja för mycket för dem som inte nått till tredje bossen :P)

Skrivet

Nu blir jag förvirrad.

Vem är den tredje bossen?Babyn är det tredje spöket i varje fall.... Men jag tycker Boolusious eller vad spöket heter är svårt.... Dog där ett antal gånger...
Gäst The heroin
Skrivet

De "stora" bossarna, är fyra stycken och här är listan.

1:a bossen - Spöket som heter Chauncey, 1 år. (Människobaby)

2:a bossen - Spöket som heter Bogmire Kyrkogårdskuggan (Översätt till svenska). (Lila, lerigt spöke)

3:e bossen - En grupp om 15 Boos som kallas Boolossus. (Boos)

4:e bossen - King Boo som slåss mot Luigi som Bowser (En robot). (Boo inuti Bowser)

Skrivet

De "stora" bossarna, är fyra stycken och här är listan.

1:a bossen - Spöket som heter Chauncey, 1 år. (Människobaby)

2:a bossen - Spöket som heter Bogmire Kyrkogårdskuggan (Översätt till svenska). (Lila, lerigt spöke)

3:e bossen - En grupp om 15 Boos som kallas Boolossus. (Boos)

4:e bossen - King Boo som slåss mot Luigi som Bowser (En robot). (Boo inuti Bowser)

Det var Boolossus jag nämnde nyligen.-- Han som är så j*vla svår...
Gäst The heroin
Skrivet (redigerat)

Jupp, i början jättelätt när det finns så många Boos. Men sen... som sagt, när det är ett par kvar så är det verkligen irriterat svårt att lyckas spruta is på dem.

Knölföda: Jag spelade i Luigi's Manison en timme, och kom fram till det där rummet där man fick eldprylen. Nu var det helt klart för mig: Jo, spruta eld på ljusen i rummet, så att den farliga saken (typ nät eller nå't?) som täcker dörren försvinner. Man kommer tillbaka till spågummans rum. Där ska man åter spruta eld på ljusstaken, alla fyra, ett i varje hörn. Då dyker det upp en nyckel till just det rum du inte kunde komma in. Nyckeln är högt upp, nästan i taket, på en pelare (det finns fyra pelare av trä runt kristallkulan och spågumman).

Jupp, så var det problemet löst. :kung:

Jag ogillar verkligen de där spöken som bara kan ses i speglar eller som skuggor. Oftast är det "gripspöken" som jag kallar dem. Alltså, det är de där låga, långa och smala spöken som kramar en och skadar en. Man måste alltså röra på den gula C-sparken för att göra sig fri.

Och så stör jag mig på de där stora, gröna spöken som äter bananer. De kastar bananskal omkring sig, och jag suger aldrig upp dem. Bara halkar och trillar omkull...

Den där svarta svampen med lila prickar, som dyker upp när man suger ett "normalt" spöke (som jag kallar dem) som Neville, Lydia, Chauncey, det dansande paret, den gamle gubben Shivers..., jag avskyr verkligen den. Rör man den så förlorar man ju mynt och hjärta. Och så förlorar man sugningförmågan för en liten stund, när man är krympt.

Vet ni att tavlorna i gallerian är olika, beroende på hur man fångat spöken :) Till exempel babyspöket, så ser han grym ut om man klarat honom väldigt bra. Bilden förställer babyn skrattande med röd och svart bakgrund. (Man får den om man sugit spöket från 100 till ungefär 30 och sen tappa honom, och suga honom igen ända till noll)

Men om man tappat honom minst två gånger, som jag gjorde nyss, så förställer bilden babyn som väldigt snäll med ljus bakgrund.

Så är det med alla spöken :)

Jag försöker "tappa" spöken så många gånger som möjligt när jag suger dem. jag vill se hur bilderna ser ut!

(Har klarat spelet minst fyra gånger, så jag har sett många olika bilder på ett spöke)

Redigerat av The heroin
  • Skapa ny...