Hoppa till innehåll

Luigi's Mansion

Rekommendera inlägg

Gäst The heroin

Hur får man tag på den där eldkasta prylen

Det är inte något man kastar, utan man har det i dammsugaren. Trycker man på R suger man ju, eller hur? Men om man trycker på L, så spruter man ut eld, vatten eller is.

Men du har inte fått det, så jag tror att det händer inget om du trycker på L.

Det måste vara halvår sen jag rörde spelet sist :) Men det är så roligt, jag har varvat den minst fyra gånger :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Javisst, en spågumma. Men du kan inte "döda" henne nu. Du måste hitta Marios mössa, handske, sko, brev och stjärna. Men du får dem längre fram i spelet. Rummet bredvid spågumman, klara alla spöken där och du får den där eldgrejen.

Sen kan du ta hand om spöket som går omkring i korridoren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst, en spågumma. Men  du kan inte "döda" henne nu. Du måste hitta Marios mössa, handske, sko, brev och stjärna. Men du får dem längre fram i spelet. Rummet bredvid spågumman, klara alla spöken där och du får den där eldgrejen.

Sen kan du ta hand om spöket som går omkring i korridoren.

Okej.... Då berättade jag inte om fel ställe,,, Det är ju på toaletten Toad står,,,,,

fast i det rummet dog jag minst 5 gånger. Det är ju jättesvårt...Har du klarat Luigi´s Hidden Mansion också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Hidden Mansion, jaaa... Jag nådde fram till fjärde bossen (King Boo) men dog alltid direkt pga jag bara hade 20 mynt. När man blir skadad, förlorar man ju båda hjärta och mynt, inte sant?

Men om man inte har mynt att förlora, så förlorar man så mycket MER hjärta... Jupp, just nu (fast jag inte spelet på ett mycket bra tag) går jag bara omkring i slottet och letar efter mynt. (Förut suckade jag bara när jag hittade mynt, så obetydliga var de! Man hade ju tusen såna, varför skulle man hitta mer, tänkte man?) Nu är det verkligen, verkligen SVÅRT att hitta små, obetydliga mynt! Hittar bara typ 50 fjuttiga mynt, sparar, startar om och letar vidare i VARTENDA rum, öppnar VARENDA låda, suger på ALLT.

Jaa, jag antar väl att om jag har minst 200 mynt så ska jag försöka döda King Boo :)

(Ibland undar om King Boo inte heter Boo King? Nej, King Boo var det va?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag har aldrig klarat Luigi's Hidden Manison, nu när jag tänkt efter :blink:

Vad händer då?

Som skrivet, där uppe, så har jag bara King Boo kvar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig klarat Luigi's Hidden Manison, nu när jag tänkt efter :blink:

Vad händer då?

Som skrivet, där uppe, så har jag bara King Boo kvar :rolleyes:

Min kompis klarade det.... Det händer ungefär samma sak det där med att Mario blir från tavlan och riktig.... Fast sedan så står det... Luigi´s new hidden mansion och visar typ ett hotel-liknande slott,,,,Jag gav upp spelet då min kompis klarade det....(det var mitt spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag gjorde som du sa och jag fick eldprylen.Sen sprutade jag eld på spöket ljus stake men sen nör han gick in i rummet så var dörren låst så jag kunde inte följa honom

ska jag gå in i ett annat rum eller :o

Suck! Såna små detaljer minns jag inte... Jag minns jättebra var de flesta nycklar finns gömda, men minns inte vilken dörr de leder till :(

Har du gått in i rummet, vars det kommer pianomusik från?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gjorde som du sa och jag fick eldprylen.Sen sprutade jag eld på spöket ljus stake men sen nör han gick in i rummet så var dörren låst så jag kunde inte följa honom

ska jag gå in i ett annat rum eller :o

tror ha menar där den där tjejen sitter å spelar super mario-musiken.... Man ska iallafall sätta igång alla instrument där...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Nu blir jag förvirrad.

Knölföda: Vilket rum kunde du inte gå in? Var det längst ut vänster om dörrarna, som står framför en när man kommer in i slottet? Alltså, när man kommer in, så står man ju framför en dörröppning med två dörrar, som är på bottenvåning. Det finns ju en trappa på varje sida (en till vänster och en till höger) om dörrarna.

Önödigt förklaring, må tro. Men ni fattar?

Var det till vänster om dörrarna?

(Jag kanske ska spela spelet igen... Klarar ju genom första bossen, babyn, snabbt och kan då kolla vad jag ska göra med gubben :) Jupp, det ska jag göra! Jag ska starta en ny fil)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...