Hoppa till innehåll

Hårddisk

nico

Rekommendera inlägg

nån som har nåt bra förslag på ny hårddisk? jag har utrymme så jag klarar mig för det mesta, men har köpt dv kamera och vill kunna importera lite film så behöver en ny hd för att lägga film på. 120 gb har jag kommit fram till är lagom med plats. den ska ha minst 8mb cache.

det jag mest undrar över är märken; jag har väldigt dålig erfarenhet av Maxtor diskar, vet många maxtordiskar som har krashat. samsung har ju fårr bra kritik, men vet två diskar, av 10 st, som har krashat...

western är den disk jag har bäst erfarenheter av, men har inga erfarenheter av seagates diskar. någon som har nåt bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm har kollat på pricerunner... fast behöver bara 120 så jag kör på bästa pris istället. man får in några band på en sån och sen brännar man ju ner det och/eller skickar tillbaks det till kameran så man behöver inte ha plats för mer än kanske 300 min.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

samsung är skit bra märke, för pengarna altså, utmärkta hdd, sen om en hårddisk krashar är operativsystemets fel, andvänder jag linux och den kassaste hårddisken så klarar jag mig längre än om jag andvänder windows.. typ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega99

hmm, jag såg på nån sida,,, SuperComputer eller nåt sånt,, 800gb hårdisk för typ 5500kr.

Det är för typ stora företag men ändå, det skulle va grymt och ha en ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...