Shadowbeing Skrivet 30 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2005 Tänker man så där så är ju hela livet ett livstidsstraff. hehe... iofs... Fast i livet får man leva normalt....Menade att sitta i fängelsehålan är ju knappt nåt liv...Då kan man lika väl ta självmord.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst YoTo Skrivet 1 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2005 Livstid är ju iofs död då, jag slår vad om att personen i fråga tar livet av sig då. Det är underligt att dom säger livstid när det inte är livet ut i fängelse. Då ska man istället säga antalet år som det är. Det brukar bli som mest runt 20 år då man efter dessa 20 år ofta får en villkorlig dom eller dylikt. Personen i fråga måste ju inte bli fredligare p.g.a 20 år i fängelse. Får man t.ex 50 år i fängelse ska man sitta sina 50 år tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Elite Skrivet 4 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2005 Jag tycker att vi ska ha elecktriska-stolen här i Sverige. Men isåfall ska vi bara använda den om det är någon som har gjort något riktigt hemskt........... Tycker jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 4 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2005 Asså i aftonbladet såg jag att en man hade dödat sin fru och fick bara 4 ynka j*vla år i LYXFÄNGELSET. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 4 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2005 Jag tycker straffen i Sverige är alldeles för snälla, fångarna borde inte ha någonting, de borde leva i en unken cell med väldig dålig mat. Ej tjäna några pengar och sitta lääänge. Och om man begår mord borde man få dödsstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 4 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2005 (redigerat) Dem ska sitta i en fängelse hålla. Med vatten och bröd. eller bruna bönor eller ärtor. Och såna här straff ska man ha också. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,668266,00.html Men livstids fängelse menar jag minst 20 år ! Redigerat 4 Juli 2005 av Fatosh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 5 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2005 Med livstids fängelse menar jag HELA livet tills döden befriar en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 5 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2005 Med livstids fängelse menar jag HELA livet tills döden befriar en. Jag trodde det va så förut Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nain Skrivet 6 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2005 jag med, och jag önskar att det var så nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 6 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2005 Ja eftersom Livstidsfängelse namnet passar inte 4 års fängelse <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wångö Skrivet 6 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2005 Ja de ä för "softa" straff. dom har de ju bättre än va vi har det i skolan . så ska de inte va . dom ska ju straffas så att dom aldrig ska göra något dumt mer . ( enligt mej iaf ) . . livstid i sverige ä la 15-20 år typ , o sen kan man överklaga på de me .. i usa så ä de ju livstid ! . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fatosh Skrivet 6 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2005 Man ska ha USA straff ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.