Hoppa till innehåll

Svergie


Mezox

Rekommendera inlägg

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst ymphinorx

Tycker inte heller "alla är lika värda" grejen stämmer riktigt. Visst, alla föds lika värda men vad man gör i livet påverkar ju.

 

Men mof... du överdrev nog lite...

 

OK jag respekterar din åsikt, men vem är mindre värd och varför?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man dödar en annan människa kan man ju inte vara lika värd, då har man raderat ett människo liv, så mördare och andra brottslingar för den delen är nog inte lika värda

 

men en sak jag inte klarar är de som kommer med argument m ed "lika värda saken" vissa kan dra upp det i helt fel situationer... som tex i en diskution om kommunism, bara för att alla "är lika värda" borde alla tjäa lika... det har ju inget med att göra med varandra... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

om man dödar en annan människa kan man ju inte vara lika värd, då har man raderat ett människo liv, så mördare och andra brottslingar för den delen är nog inte lika värda

 

men en sak jag inte klarar är de som kommer med argument m ed "lika värda saken" vissa kan dra upp det i helt fel situationer... som tex i en diskution om kommunism, bara för att alla "är lika värda" borde alla tjäa lika... det har ju inget med att göra med varandra... <_<

 

Jag menar inte att man ska käna olika, men ingen förtjänar att dö.

Dödstraff leder till hat som leder till hat mot systemet som leder till att någon politisk ledare blr skjuten...

l,åter inte bra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Kan ni tänka er hur mycket de kostar att skicka massa personer till livstids fängelse. Dödssprutan är det som gäller

 

2. Lika straff. Det kvittar om jag mördat min granne eller göran persson dom håller ju på o tjatar om jämnställdhet. Jag ska ändå dömas till lika straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Fatosh

Vadå alla är lika värda...

 

Alla är lika värda mot dem som inte gjort nåt brott.

Ni säger väl aldrig att folket i asien och afrika är lika värda.

 

Ner med mördare dem är inte ens 1% värda... dödstraffen ska bli jätte jätte jätte starkt sömningsmedel så dem aldrig vaknar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Perisoreus

Universum skulle klara sig utomordentligt utan människor. I universum är vi som små myggor. Vi värderar inte myggorna efter vad de har gjort och myggorna värderar inte heller vad människorna gjort. ALLA är därmed lika värda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Så en mördare är lika värd som en oskyldig... alla föds som lika värda men inte sen. vad menar du förresten med ditt inlägg? skulle myggor vara värda nåt?

 

Ja, på sätt och vis är faktiskt myggor värda något.

Hanmygggor polinerar blommor...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...