Hoppa till innehåll

hjälp med Flash...


SuperSaiyajin
 Dela

Rekommendera inlägg

jag har precis börjat med rörelse interpolering (Motion Tween) och jag undrar hur man animerar en rörlig Gif, Exempel: jag har en Gif med Link från Snes spelet och på den Gifen rör han på fötterna, Nu vill jag att han rör på fötterna samtidigt som jag flyttar honom med Motion Tween,

Om ni inte fattar vad jag snackar om säg inte:VA menar du?? istället för att fråga kan det hjälpa att läsa igenom en gång till, Och svara om ni har ett vettigt svar inte nåt: e det jobbigt med Flash??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst Kaktus-Killen

ja d e svårt. en film på 5 minuter (eller 3) tar upp 8 dagars arbete (nonstop 24 * 8 timmar) om du har 14 FPS (Frames Per Second)

men d beror ju på hur bra du vill gö den.. en "smooth" film kan ha 15000 bilder bara för 3 minuter (!!) d e när varje rörelse e väldigt liten (högst 3 mm per frame) och me Motion Tween (äntligen kommer ja dit) gör en keyframe i den bild du vill ha den.. t.ex: om du (är på bild ett) och lägger en keyframe i bild 50 så blir den mer o mer smooth (för att få den o röra sig: högerklicka på en av bilderna (2-49) och välj insert motion tween sen flyttar du objektet dit du vill ha den.. om du vill ha rörelsen animerad.. så gör bilderna du behöver för den ska sprina sen komma tillbaka till den första så d ser ut som den springer hela tiden (du lägger även en keyframe i varje sen rör du objektet (en gubbe?) till dit du vill att den ska springa.. så gör du.. hoppas d går bra! :D (ja förstår om d e krångling! men GE INTE UPP! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...