kimen Skrivet 1 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2005 (redigerat) WC3FT Mod Guide I den här guiden kommer jag förklara hur du installerar Warcraft 3 Frozen Throne Mod på HLDS. Börja med att ladda ner den HÄR Warcraft 3 FT Installern. Den kommer att installera Wc3FT och AMXX 1.0. För att kunna använda den måste du ha winzip installerat. OBS! Om du redan har AMXX Mod installerat, spara amxx.cfg och users.ini på skrivbordet. Dom ligger i mappen addons\amxx\configs. Öppna WC3FT Installern och klicka på bläddra .. leta dej fram till C:/ > Programs > Valve > Steam > SteamApps > [email protected] > Dedicated Server > Sen Antingen Cstrike Lr Så Unzippar Du Den I Dedicated Server Mappen .. Klicka Nu På Unzip Knappen .. Observera Att rutan "Overwrite files without prompting" är ikryssad.. När du har gjort det skapas det en ny mapp i Dedicated Server > Cstrike.. som heter addons. I den finns två mappar, amxx och metamod. Gå in i amxx. OBS! Om du hade AMXX installrat innan, ta de filer du kopierade och lägg in i mappen addons\amxx\configs. I configsmappen ska du ändra 3 saker: Lägga till en admin på servern 1. Gå in i C:\HLServer\ctrike\addons\amxx\configs. Där i finns det en fil som heter users.ini. Om det kommer upp en lista med program för att öppna filen välj notepad eller anteckningar. 2. Bläddra ner längst ner i filen. Där står "loopback" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de". Under den lägger du till: "ditt-steamid" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "ce" Om du inte vill att din nya admin ska vara immun mot tex slaps och annat skriver du "bcdefghijklmnopqrstu" istället. För att få tillgång till amxmenyn inne i spelet skriver du bind "din knapp" "amxmodmenu". När du tycker på knappen du valt (tex l) kommer menyn upp. För att få tillgång till wc3menyn skriver du bind "din knapp" "war3menu" i consolen. Redigera amxx.cfg 1. öpnna amxx.cfg som ligger i addons\amxx\configs. Här kan du ändra massor av saker, men jag tar bara upp några som jag brukar störa mig på. Rensten får ni komma på själva - amx_imessage - texten som kommer upp med jämna mellanrum i mitten på skärmen. För att stänga av det ställer du in amx_freq_imessage på 0. - amx_flood_time - gör att man måste vänta angiven tid i sekunder mellan varje gång man skriver något. Rekomenderar att sänka eller sätta på 0. - amx_reservation - "reserverar" angivet antal slots för admins på servern. Då det är ganska onödigt på en listenserver bör det stå på 0. Orkar inte förklara förljande men rekomenderar: amx_votekick_ratio 0.65 amx_voteban_ratio 0.7 amx_votemap_ratio 0.6 amx_vote_ratio 0.5 Konfigurera war3FT.cfg I den här filen konfigurerar du allt som har med warcraft3 Mod att göra. Jag tänker inte säga så mycket mer om den här filen, men det är bra förklarat vad allting betyder. Kort FAQ F: Fungerar det på listenserver? S: Ja, det gör det. F: Kan man köra med bottar? S: Ja, med podbot. (Enligt deras hemsida) F: Hur ger jag bort xp/level? S: XP: amx_shsetxp "namn" "antalet xp" Level: amx_shsetlevel "namn" "level” PS : Jag Har Inte Själv Skrivit Guiden.. :lol: GL Med Er Wc3FT Server Nu! Redigerat 1 Juli 2005 av #¹ aVa-MaKeR Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quicksilver Skrivet 13 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2005 HUr får man så man sparar xp-....?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guz** Skrivet 16 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2005 vet inte?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 23 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2005 du går in i wc3ft.cfg och där ska det stå savexp 0 lr nått sånnt ändra det till savexp 1.. så ska det funka :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 23 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2005 ändra savexp 0 till savexp 1 i wc3ft.cfg Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tobbis Skrivet 26 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2005 kan inte nån skicka sin wc3 server på msn te mej? ja får de inte å gå ihop :P Tobbis_91@hot.. snälla :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tobbis Skrivet 26 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2005 hallå??? nån snälla Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 27 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2005 Tobbis om du skulle frågat för ett halv år sen .. då skulle ja kunna .. men nu e dt så att jag blev less på wc3ft .. så ja började spela original ist ! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tobbis Skrivet 27 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2005 aj fasiken...så du har inte kvar servern? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 27 Juli 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2005 nej .. men jag skulle kanske kunna slänga ihop en guide till enbart dej .. hur du får allt o funka :P adda på msn [email protected] .. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
torekov Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 HUr får man så man sparar xp-....?? när man skriver status så kommer de upp skit långt steamid hur mycke ska man ta av de?? och varför ska de va ce och inte de???? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bob_Marley Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 när jag ska ladda ner wc3 installern står de att inte sidan du begärde hittades inte Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg