Hoppa till innehåll

Skoluniformer


Gäst Fatosh

Rekommendera inlägg

Läste i aftonbladet att det kanske kommer bli så att alla fri skolor och kommunala skolor. kommer kanske få skoluniformer angående att barnen brukar mobba någon bara för att den har falsk puma. O.s.v.

 

Men jag tycker inte att det ska finnas skoluniformer i skolorna. Om t.ex min lärare gav en till mig så skulle jag slita sönder den !!!!  :evil:

 

det är helt sjukt. om man blir mobbad för att ha en falsk puma tycker jag skolan istället ska satsa hårt på anti mobbing så var det problemet löst. Om skolan och regeringen bara skulle komma in här och kolla ser de hur smarta vi faktiskt är :kung: . dessutom kan man ofta se på folk ungefär vad de är för typer på kläderna men lita aldrig bara på kläderna. NEJ TACK TILL UNIFORM! ! ! !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Dom som vill ha skoluniformen, tänker nog inte bara på mobbningen. Nu är det fler och fler tjejer som klär sig vågat (jaaa, urringat och bar mage och si och så) och det "stör" arbetsro i skolan.

Jupp, och om man har uniformen så får man inte ha stora örringar, näsringar eller något annat.

Och så vill dom inte att killar ska tafsa på tjejerna :unsure: och det "ökar" säkerheten.

 

Själv är jag emot skoluniformen. Kan ni tänka er en korridor fullt med elever i samma mörka färg (uniformen brukar väl vara mörkblåa, bruna, gråa och ibland gröna eller mörkröda).

Hur ska man kunna hitta sin kompis???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså, skoluniform kan man gå o slänga i soperna.

 

Man ska ju köra sin egen stil, det man själv gillar och inte nått man blir tvingad att ta på sig. Om man vill ha på sig nitar o läder, gör så. Om man vill ha på sig säckiga jeans och stora tröjjor, jamen ta på dig det då.

 

Det här med "taffs" som nån snackade om. Har dom hört talas om puberteten? Sålänge tjejen e med på att killen berör henne så e det väll inget fel med det, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är sån som har märkeskläder, Men mobbar inte nån för att han/hon inte har det, Fast om nån går och snackar skit om mig för att jag har på mig märkeskläder nästan varje dag, Då blir det hett om öronen !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Jag säger "dom" vilka menar jag egentligen... De som sitter i regeringen? Dom vuxna?

 

Äsch, spelar roll.

 

Den där med "tafsande". Jag uppfattar ordet som att någon tar på en, men som denna inte är med på det.

 

Skoluniformen dissar också. Tjejer ska alltså ha kjol och killar slips (eller något annat som skiljer könen åt).

Det är inte bra.

Klart man ska ha sin egen stil, jag läste någonstans i forumen att utseendet är det första man ser hos en främling.

Ja, man vill ju ge intryck.

Det första man sett hos en ny person, som man sedan träffar allt mer ofta, sitter inpräglade i minnet (ofast i alla fall) ganska länge. Alltså, om hurdan personen var när man såg henne/honom för första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...