Hoppa till innehåll

Tips Till Pokemon


Gäst jocke2004
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst jocke2004

tipset är att lära pokemon attacker i alla sorts typer t.e.x min typloshion kan

thunder punch att använda på vatten så e den super effecktiv på vatten

och earthquake så man kan överaska eld pokemon istället

mycket bättre än att den bara kunde eld attacker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen så ska man inte göra så. För typlosion är ju eld typ och är då dålig på att använda thunder attacker. En sak är ju om man skulle lära honom typ fire blast för giåmed att han är eld typ så är hans eldattacker bättre. Det bästa är att ha dem attackerna som han själv kan lära sig för dem är han bäst med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen så ska man inte göra så. För typlosion är ju eld typ och är då dålig på att använda thunder attacker. En sak är ju om man skulle lära honom typ fire blast för giåmed att han är eld typ så är hans eldattacker bättre. Det bästa är att ha dem attackerna som han själv kan lära sig för dem är han bäst med.

 

Precis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

Egentligen så ska man inte göra så. För typlosion är ju eld typ och är då dålig på att använda thunder attacker. En sak är ju om man skulle lära honom typ fire blast för giåmed att han är eld typ så är hans eldattacker bättre. Det bästa är att ha dem attackerna som han själv kan lära sig för dem är han bäst med.

 

Fast på Chansey (R/B/G) som bara lär sig pound, doubleslap och doubleedge och som har väldigt hög spec. så kan det vara bra att lära han t.ex. psi.-eller Elek. atacker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

@Tidus26 Det är ingen som sagt att man inte får göra så. Det är faktiskt BRA om man gör så. Jag har en Typhlosion som kan Flame Weel, Thunder Punch, Dig och Swift(? tror jag det var.) Hans Thunder Punch är inte alls "dålig". Vad som utgör skillnaden är hans Sp. Attack styrka. Typhlosion har en relativt hög Sp. Attack styrka, och då blir hans Thunder Punch stark. Det är en bra attack att kunna, ifall Typhlosion möter en vatten pokemon. Då tar man bara Thunder Punch och hejdå vatten pokemon. Och om någon tar ut en eld pokemon, ja då tar jag bara Dig. Bra va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...