Hoppa till innehåll

Zelda The Wind Waker


Gäst ymphinorx
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst ymphinorx

Jag har lite problem.

Jag hittar inte två av figurinensen som ska vara i dragon roost-rummet i nintendo gallery.

Jag har följande:

Willi,

Obli,

Basht & Bisht,

Namali,

Ilari,

cyclos & zephos,

Valoo,

Quill the postman,

Baito,

Koboli,

Skett & Akoot,

Pashili,

The Rito Chieftan,

Laruto,

Komali,

Medli.

 

Vilka två har jag kvar och var finns de?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

:rolleyes: vad är nintendo nintendo gallery :rolleyes:

 

Nintendo gallery är en grotta på forest haven.

Den finns på ön till höger om där man går iland.

Men man måste flyga ut där innifrån genom att hoppa i bokobabbabud:sen och sedan landa på rätt avsats varefter man går ut genom hålet och flyger ner till rätt ö.

väl nere på ön så ska man prata med killen som står där och han säger att man ska slå till en switch för att öppna luckan som leder ner till nintendo gallery.

Han säger också åt dig att ta fram kikaren.

Gör du det så kommer han att visa var switchen är.

Tag kontroll över en fiskmås och flyg in i switchen , eller skjut på den med pilbågen.

Då kommer luckan att öppnas och en stege kommer att falla ner vid en sida av ön så att amn kan komma in i nintendo gallery utan att flyga från huvudön.

Väl nere i nintendo gallery så sitter det en man bakom en disk.

Om man ger honom färgfoton på olika människor eller fiender (OBS ej föremål såsom king of red lions) så gör han statyer på dem (även kallade figurines) och ställer ut dem i olika rum där man kan kolla på dem och läsa om dem(t.ex. svagheter för en fiende eller boss.

i nintendo gallery så finns det ett rum där alla statyer från dragon roost island eller statyer som har anknytning till dragon roost island hamnar (t.ex. de två fågelmännen som bedriver flygtävlingen på "flight kontroll platform).

 

Nu är det så att jag har varigt flitig och sammlat in alla statyer utom två i dragon roost island rummet.

Och nu undrar jag vilka de är.

Jag har (som jag tidigare berättade) fått tag i följande:

Willi,

Obli,

Basht & Bisht,

Namali,

Ilari,

cyclos & zephos,

Valoo,

Quill the postman,

Baito,

Koboli,

Skett & Akoot,

Pashili,

The Rito Chieftan,

Laruto,

Komali,

Medli.

 

Dock är det två statyer som jag inte hittat och som jag inte vet var varelserena som man ska fotografera finns.

 

Nu undrar Jag om det finns NÅGON som vet vilka dessa två är.

 

Jag vill gärna ha lite fler seriösa svar och lite färre komentarer och konstiga motfrågor som den du nyss ställde.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx

har du tästat alla fiänder ???? :huh:  (vet inte vad de heter)

 

har du varit i nintendo gallery överhuvudtaget.

För i så fall vet du att i dragon roost island rummet finns BARA figurer som har med dragon roost island att göra, FÖRUMTOM fienderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja, eftersom min tråd har sjunkit till botten så är det ingen ide´att skapa en ny.....

 

Vet ni vad som händer om man vattnar alla 8 Korok´s träd inom 20 minuter.... Är det en piece of Heart grej eller är det nåt viktigt?....

Jepp, en Piece of Heart får man! :D Jag har alla figurines i det rummet och tror jag vet var dom sista två är! När du är på Dragonroost island åk en ruta åt öster (höger på kartan) så kommer man till ett ställe där man ska flyga så långt som möjligt med sitt Deku-leaf. Där finns det två Ritos!!! Och om du har dubbel Magi metare och änvänder vinden kan du vinna en piese of Heart! :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja, eftersom min tråd har sjunkit till botten så är det ingen ide´att skapa en ny.....

 

Vet ni vad som händer om man vattnar alla 8 Korok´s träd inom 20 minuter.... Är det en piece of Heart grej eller är det nåt viktigt?....

Jepp, en Piece of Heart får man! :D Jag har alla figurines i det rummet och tror jag vet var dom sista två är! När du är på Dragonroost island åk en ruta åt öster (höger på kartan) så kommer man till ett ställe där man ska flyga så långt som möjligt med sitt Deku-leaf. Där finns det två Ritos!!! Och om du har dubbel Magi metare och änvänder vinden kan du vinna en piese of Heart! :cool:

När får man dubbelmagi mätaren?

(Har 7 Piece Of Heart) Den där med Korokträden är ju omöjlig, fast jag fick en lätt en på Star Island.... Aja, har precis börjat åka mot Wind Temple nu---

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du hur man får kartor? Åk till en båtshop och köp All-perciut bait (eller hur det nu stavas) och åk till Outset Island, Links hemmaö. Därifrån åk österut. När du ser en fisk som hoppar upp ur vattnet, åk till den. (Den håller till nära öarna) När du kommit fram mata den med Bait. Den kommer ge dig en karta. När du är vid ett speciellt ställe kommer fisken berätta om en Great Fairy. Kolla med kikären (söderut tror jag) tills du ser fiskmåsar flyga över havet. Flyg dit så möter du en Big Octo! Sjut på dess ögon med din Boomurag så kommer Great Fairyn fram när du besegrat den, och då får du dubbel magimetare!!! :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ymphinorx
(Petey Piranha @ 27/07-2005 11:14:32)
Aja, eftersom min tråd har sjunkit till botten så är det ingen ide´att skapa en ny.....

 

Vet ni vad som händer om man vattnar alla 8 Korok´s träd inom 20 minuter.... Är det en piece of Heart grej eller är det nåt viktigt?....

Jepp, en Piece of Heart får man! :D Jag har alla figurines i det rummet och tror jag vet var dom sista två är! När du är på Dragonroost island åk en ruta åt öster (höger på kartan) så kommer man till ett ställe där man ska flyga så långt som möjligt med sitt Deku-leaf. Där finns det två Ritos!!! Och om du har dubbel Magi metare och änvänder vinden kan du vinna en piese of Heart! :cool:

När får man dubbelmagi mätaren?

(Har 7 Piece Of Heart) Den där med Korokträden är ju omöjlig, fast jag fick en lätt en på Star Island.... Aja, har precis börjat åka mot Wind Temple nu---

Använd ballad of gales så går korokträden som en dans.

 

Dark link: De två fåglarna heter willi och den anmdra Obli och de har jag redan tagit.

Men det är lugnt.

Jag har kommit på vilka jag har kvar.

Redigerat av legendary_lukas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(legendary_lukas @ 28/07-2005 22:00:53)
(Petey Piranha @ 27/07-2005 11:14:32)
Aja, eftersom min tråd har sjunkit till botten så är det ingen ide´att skapa en ny.....

 

Vet ni vad som händer om man vattnar alla 8 Korok´s träd inom 20 minuter.... Är det en piece of Heart grej eller är det nåt viktigt?....

Jepp, en Piece of Heart får man! :D Jag har alla figurines i det rummet och tror jag vet var dom sista två är! När du är på Dragonroost island åk en ruta åt öster (höger på kartan) så kommer man till ett ställe där man ska flyga så långt som möjligt med sitt Deku-leaf. Där finns det två Ritos!!! Och om du har dubbel Magi metare och änvänder vinden kan du vinna en piese of Heart! :cool:

När får man dubbelmagi mätaren?

(Har 7 Piece Of Heart) Den där med Korokträden är ju omöjlig, fast jag fick en lätt en på Star Island.... Aja, har precis börjat åka mot Wind Temple nu---

Använd ballad of gales så går korokträden som en dans.

 

Dark link: De två fåglarna heter willi och den anmdra Obli och de har jag redan tagit.

Men det är lugnt.

Jag har kommit på vilka jag har kvar.

Vad är Ballad Of Gales...? (inget jag har fått)

 

Dark_Link: Det finns väl en fisk vid varje ruta som man får en karta för? Det låter som du säger att man får alla kartor i ett ända svep... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...