Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Gilbert Och Den Kemystiska Ön

Gäst Emil12345

Rekommendera inlägg

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

• 5 år senare...

vet nån hur man gör läppstiftet till mattanten

Lägg bivax + torkade/krossade löss + matoljan i morteln. Använd sedan det tomma hagelskottet eller vad det heter och så får du ett läppstift.

För att få bivaxet behöver du förstoringsglaset och badvaktens handduk.

För att få lössen behöver du förstoringsglaset och en tom tändsticksask. Låt dem sedan gå en omgång i micron och sen krossa dem i morteln.

För att få matoljan så behöver du fiskespöt.

För att få hagelskottet måste du ha pingisbollen. För att tömma det så lägger du det i grundämnedelaren.

Själv har jag fastnat då jag inte vet vad isprinsessan vill ha i sitt fönster, vad jag ska ta bergskristallen eller hur jag ska få konstnären att ge mig hans stol.

Jag klarade spelet galant för många, många år sen men inte idag. Hoppas någon har något tipps till mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Lägg bivax + torkade/krossade löss + matoljan i morteln. Använd sedan det tomma hagelskottet eller vad det heter och så får du ett läppstift.

För att få bivaxet behöver du förstoringsglaset och badvaktens handduk.

För att få lössen behöver du förstoringsglaset och en tom tändsticksask. Låt dem sedan gå en omgång i micron och sen krossa dem i morteln.

För att få matoljan så behöver du fiskespöt.

För att få hagelskottet måste du ha pingisbollen. För att tömma det så lägger du det i grundämnedelaren.

Själv har jag fastnat då jag inte vet vad isprinsessan vill ha i sitt fönster, vad jag ska ta bergskristallen eller hur jag ska få konstnären att ge mig hans stol.

Jag klarade spelet galant för många, många år sen men inte idag. Hoppas någon har något tipps till mig!

Jag tror isprinsessan vill ha en diamant i fönstret. Ge en kolbit till lavamannen, så fixar han den.

Jag fattar dock inte hur man fixar förstoringsglaset. Hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag tror isprinsessan vill ha en diamant i fönstret. Ge en kolbit till lavamannen, så fixar han den.

Jag fattar dock inte hur man fixar förstoringsglaset. Hjälp?

Jag har kört fast helt? Har en massa saker, men vet inte hur jag ska använda dom... Jag har nåt papper på tork i skogen, lavamannen har jag hjälpt med ugnarna, isdrottningen vill ha ett nytt fönster, kiosktanten vill att jag hjälper henne med skylten, beduinen vill ha hjälp med sanden, konstnären är deppig...ja jag kommer ingenstans! Snälla hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört fast helt? Har en massa saker, men vet inte hur jag ska använda dom... Jag har nåt papper på tork i skogen, lavamannen har jag hjälpt med ugnarna, isdrottningen vill ha ett nytt fönster, kiosktanten vill att jag hjälper henne med skylten, beduinen vill ha hjälp med sanden, konstnären är deppig...ja jag kommer ingenstans! Snälla hjälp! :)

Papperet torkar du genom att pressa ur vattnet med kaveln från mattanten. Försök stjäla en pannkaka, så kastar hon den mot dig. Det hamnar i komposten i gläntan. Har du gett gruvarbetarna allt de vill ha? Vet du hur man fixar antennen? Hjälp uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Papperet torkar du genom att pressa ur vattnet med kaveln från mattanten. Försök stjäla en pannkaka, så kastar hon den mot dig. Det hamnar i komposten i gläntan. Har du gett gruvarbetarna allt de vill ha? Vet du hur man fixar antennen? Hjälp uppskattas.

Jag har inte hjälpt gruvarbetaren, fattar inte hur :S Jag har inte kaveln heller...en pannkaka har jag redan. Jag kan skriva ner allt jag har, men måste spela först :P Jag skriver igen när jag kollat.

Jag har inte hjälpt gruvarbetaren, fattar inte hur :S Jag har inte kaveln heller...en pannkaka har jag redan. Jag kan skriva ner allt jag har, men måste spela först :P Jag skriver igen när jag kollat.

Nu ska vi se...Jag har tandkräm som jag använt till kamelen, en kamera, kam, handduk, en lapp, en tom tändsticksask, en pipett med vatten från kranen vid beduinen, kokt linolja, lut, en degel, pensel, bilbatteri som jag använt till gruvdörren, bordtennisboll, aluminium folie, äggskal med vatten i från stranden, fiskespö som jag använt för att få matoljan, trasigt förstoringsglas, matjord med gödsel i, gruvarbetarhacka, en pannkaka, freestyle, en brödkavel och ett papper då.

Jag har i princip provat att ge alla saker till alla, men ingenting funkar. Vet att jag måste ta gas från labbet till kiosktanten med vet inte hur jag ska ta gasen. Vet inte heller hur jag ska laga glastillskäraren så jag kan laga förstoringsglaset och fånga lössen....Och hur får man hagelskottet med hjälp av bordtennisbollen? Hatar att det inte finns nån spelguide! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...