Hoppa till innehåll

Nån Som Är Smart?


A4L

Rekommendera inlägg

Kan nån komma på nått sätt så man kan få en moppe att gå ännu snabbare.Jag menar inga vanliga trim för de har jag redan gjort.Jag har kommit på 2 sätt,men de är det att dom kan vara ganska farliga.Den första är att man kör på rent syre,fast som dom flesta vet så är det extremt farligt att göra det .Å de andra sättet är att kyla ner insugs luften snabbt å effektivt innan den passerar förgasaren,bensin tar inte lika stor platts när den är nerkyld å så är den lättantändlig så då får man in extra mkt bränsle som är extremt lätt antändligt å då ökar man juh toppfarten.Fast den enda riktigt svåra saken med det är att man måste hinna kyla ner luften snabbt & effektivt.Men det sättet är också ganske farligt.Det räcker med en liten gnista så tar bensinen eld

 

kan nån annan komma på nått annat sätt så man kan öka farten på moppar eller komma på hur jag ska lyckas kyla ner insugningsluften så pass snabbt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de ä juh sånna saker man gör direckt.Jag ska nog föröka få tag i en 80cc motor.

 

Men tills det så vill jah trimma moppen lite till.

Jag har bytt till en större krök,lagt på en större ostrypt cross ljuddämpare,drevat om den,60cc cylle,jackat kolven,portat cyllen,planat toppen,fixat insuget å överströmmarna i cyllen,borrat upp förgasaren,borrat ett litet hål under kolvringarna,lagt på en cross luftburk m.m.

Så nu måste jag hitta på nått annat sätt.

Redigerat av A4L
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså vem bryr sig att man har en vrål trimmad moppe igentligen?

 

Idag när jag surfade lite så insåg jag att man kan plocka ut as mkt effekt från cylindern om man moddifierar den & att man ska ha en expantions box & avgassystem som är special gjor för den cylindern.Där kan man få ut extremt mkt effekt om man är skicklig.

Det spelar ingen roll om det bara är en 50cc cylinder,man kan ändå få ut extremt mkt kraft från en sån om man gör rätt.

 

Jag hittade också en yamaha fs1:a som varvade upp till hela 17000varv/min,& dom hade bara modifierat cylindern,bytt avgas paket å mixtrat med förgasaren.

 

Det behöver inte bli dyrt att vrål trimma en moppe om man vet vad man gör

 

PS:Om nån vill se hur man gör sånthär så kan jag skicka sidorna som beskriver hur man gör

Redigerat av A4L
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inte om det är olagligt at trimma moppar.

Om man ska köpa moppe å inte trimma den är det som att ha en 24 växlad cykel å bara cykla i ettan,ska man inte trimma så ska man inte köpa moppe.Det är roligast att köra trimmat när man får polisen efter sig,man får en jävlig kick av det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det behövs ej,jag har på ett helt nytt TK avgas-system.Fast det som är dåligt med den är att den låter förjävligt,å igår började en civil snut att förhöra mig å mina kompisar när vi hade stannat utanför en afför,men vi hade tur för han jobbade inte just då.Men nu så är våra moppar bannade så dom kommer att försöka plocka oss så fort dom får syn på oss

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...