Hoppa till innehåll

Film O Biotråden

Putside

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nu ska jag författa mitt filmintresse, lite.

Scarface. Tacka vet jag Al Paccino i en lite mer än 3-timmarsrulle fullsprängd med turkosa kostymer, avkapta shotguns, snygga tjejer, veteranbilar, håriga män - dock rika som svin och färgsprakande pubfighter med PPKor. Det är en riktig höjdare. Borde ses utav alla, i denna individ tror jag att jag har sett det långt över tvåsiffrigt. Väl inne på Paccino och Scarface kan jag rekommendera Gudfadern, God Father, senaste sedd på svensk TV, TV4. God Father Part 1 som hela historien börjar med är den bästa, Paccino i 20-årsåldern där och enorm bakåtslick. Tvåan är oxå helt okej, men i den tredje och avgörande delen blir det bara mos och Vincent (Vinnie) tar alldeles förstor plats. Kunde gått om man byter roll på den där måsen.

John Travolta är oxå en favorit skådis, då jag tänker på filmer som Grease och Saturday Night Fever. Sen har han gjort en massa tonårstjejer kramfilmer oxå, så dumt sugigt. Helt värdelös.

Den stilen ska det vara, -70~talets veteranbilar och grejer, men sen är jag diverse förtjust i framtiden oxå. Starship Troopers tar hem det i den kategorin, men också hela bunten utav George Lucas, främst Star Wars, är fina grejer. Dock påstås det utspela sig innan vår tid i en annan galax, en mysterium som jag inte förstår. PM finns och utnyttja det (;)). Apropå Star Wars så är Hayden Christensen den sämsta "pro"-skådisen i världen. Han borde dö.

Sen gillar jag komikers också, Murphy och Carrey är f*n dom bästa nånsin. Helt j*vla galna. Riktigt galna. Murphy gör sina rätta saker i Snuten i Hollywood-filmerna där han är en riktig pärla, men sen har han som så många andra deltagit i riktiga skitfilmer. Carrey däremot (Bortsett från Cableguy) är en enorm inspiration. När han får vara sig själv och fjolla runt som Ace Ventura är han f*n den roligaste i världen, men i filmer där inte komik är den ledande stjärnan tar han liksom bara för mycket plats.. Då är han inte ens skoj.

Michael Winslow i Police Academy filmerna och oxå en idol. Han är cool. Liten och tattig neger som kan imitera dataspel och låta som Prodigy med bara munnen. Groove.

Nutidens filmer är inge vidare, det var väl Sagan Om Ringen-trilogin som härskat på min Nutidslista, men även Pirats Of The Carribean är nåt att se. Senaste såg jag Final Call, som oxå är till att rekommendera. Fina grejer.

Men annars ser jag en hel del på dokumentärfilmer, såsom 9 CD boxen om World War II. Därpå kan man tillägga att Band Of Brothers är fantastiskt. Där har vi framtiden, och så för att smöra lite extra kan jag tillägga att jag beskådar Lost, 24, Alias, First Wave och Deadwood när dom inte har sommaruppehåll. Dock svär dom lite mycket Deadwood, som jag fått nog av.

Men det är väl Scarface, God Father och hela det köret med Paccino som jag får rekommendera. Men som sagt, Final Call var oxå en höjdare. En ful advokat med skepnad ekorre och feta biljakter, så ska det vara. Flurp.

Och just det, Flubber är oxå en höjdare. Slimey.

OCH, just det, Secret Window med Jonny Depp är ett måste. Super!

(Iceman och andra fartfyllda boxningsfilmer hör oxå till favoriterna)..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hrm... jadu.... MeM täkte faktiskt min lista ganska bra.. men han glömde vissa essetiela mästerverk...

Saving private ryan- en klassiker, efter 22min av filmen har inte ett ord sagts... men en miljon skotts har skjutits :)

örnnästet- aahh ett mästerverk

kellys hjältar- mysig action komedi med herr Sutherland

Behind enemy lines- ingen klassiker, men ack så bra

dum dummare- härlig humor, med våra favvoskådisar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Snuten i Hollywood III gillar jag,ganska blodig,humoristisk och action.

Star Wars är filmer man ej får missa.

Herbie verkar bra

Dad's home är hur humoristisk som helst! :lol: Man kissar på sig!

Sonic Uncut är jätte humoristisk också,specielt 2:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Topplista (min)

1: Sagan om Ringen fimerna

2: Silver Fang ( Japansk anime )

3: Harry potter filmerna

4: Den sista Samuraien

5: SnowDogs

6: Ensam Hemma filmerna

7: Den otroliga vandringen filmerna

8: Som hund och katt

9: Lassie: Bästa vänner för alltid

10: Ice age

Som sagt jag gillar mycker hundfilmer har 5stycken med ovan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...