Hoppa till innehåll

The Sims 2


Gäst 48893
 Dela

Rekommendera inlägg

Vissa av mina simmar vill se spöken. Hur fixar man det?

Jag har hört att de kommer om man har gravstenar på tomten. Och hur får man de då? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha den, jag tror inte att det funkar.

Kan inte nån expert från Electronic Arts bara komma och skriva hur man gör i tråden?!

Vet inte någon hur man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill se spöken så är det bara att döda någon i familjen,du kan t.ex. låta en gå ner i poolen och sen ta bort stegen,så simmar han runt där tills han dör!När man har fått en gravsten så är det bara att vänta jag,dödade en som jag hade RÅKAT adoptera sen några månader senare(jag hade varit på semester så det tar nog inte så mågna månader för er,om ni spelar mycket)så dök han upp i sängen som spöke jag tog kort på honom,men han försvann ganska fort! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, själv har jag aldrig brytt mig om att fixa spöken men efter att ha läst igenom det på en guide kan jag komplettera lite.

 

När en sim dör får du en urna/kors. Om du låter den stå där den är kommer inte spöket visa sig. Om du däremot flyttar den och/eller låter barnen gå och sparka på den, blir spöket argt och kan börja vandra runt hos dig.

 

Men se upp, simmarna (särskilt åldringar) kan bli skrämda till döds av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vissa av mina simmar vill se spöken. Hur fixar man det?

Jag har hört att de kommer om man har gravstenar på tomten. Och hur får man de då? :unsure:

 

Låt en sim dö, så att den får en urna(som en kruka/vas...) eller en gravsten rest över sig. Sedan på natten kommer spöket till den döda simmen att flyga runt p¨å tomten. Om du vill att din sim ska se spöket, väntar du tills spöket "flyger in" i en möbel(tex en stol, duschen mm) och låter simmen stå vid möbeln. Då hoppar spöket fram och skrämmer simmen!

Redigerat av Rockin' Puppy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...