Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hmmm, jaa. Nu får jag känna lite på ensamhetens (söttma) :( Jag har alltid haft kompisar. Både hos dagmamma och i skolan. Men nu har jag börjat i Gymnasiet och jag känner ingen i min klass. Förutom två i klassen då. Men de har jag knappt pratat med innan. Men det ska nog gå bra. Jag itar nog någon snart i klassen som e schyst B)

Någon mer som har råkat ut för samma sak?

Skrivet

Jag har typ varit ensam ända sen jag varit liten..

Fast det verkar gå bra i min nya skola nu, börjat på gymnasiet.

Hade skitkul idag, skulle bygga en bro med sugrör, tejp och papper. Gick skapeligt tills vi såg att bron blev för kort. Så det sket sig rätt snabbt. :D

Gäst The heroin
Skrivet

Känner några ensamma klasskamrater men de säger "Jag är i skolan för att lära, inte för att skaffa kompisar!"

Men det är ju en del av kunskap att ha kompis, ha ansvar, ha hänsyn, kunna ta hand om kompisen osv osv

Skrivet

Det har ju visserligen bara gått en vecka nu, men nu har jag börjat få lite kompisar. Vi har börjat snacka spel ock lite allt möjligt. Jag är visst lite bortskämd med att ha kompisar runt mig <_< Det var en lärorik liten trip till de ensammas land :D Stå på er ni som är eller alltid har varit ensamma...

• 2 veckor senare...
Skrivet

Efter ha lärt sig att kommunicera med andra personer tror jag det ska gå ganska bra i Gymnasiet. Har haft mycket många vänner sedan jag gick på Dagis och första årskursen.

Men det glider isär och man tillbringar det man gillar mest om och det kanske inte den andra själv tycker om. Skönt att i alla fall ha två personer som jag kan vara med i slutet av 9:an. Sedan ska jag nog skaffa nya vänner och så ^.^

Skrivet

Det var tråkigt att höra... :(

Men har det blivit bättre nu då? Du har väl någon du kan prata med eller så?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...