Hoppa till innehåll

Räcker Datorn För...

neVah

Rekommendera inlägg

• Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du kan köra det med bf2 men inte i höga inställningar. Bara på low på alt och 800x600 upplösning.

Alla ati kort från 8500 uppåt stöder 1.4 pixel shader

Du har säkert rätt, har inget ATI kort så jag baserade mitt påstående på vad de andra som skrev i tråden har svarat. Däremot så tror jag inte att han kan spela med 512 mb, undrar hur det ska gå till.

Ontopic:

Däremot så tror jag inte att han kan spela med 512 mb, undrar hur det ska gå till.

Ett tips är att tanka hem demon och se om det fungerar, då fungerar helversionen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bf2 drar 384 mb ram i low och resten går till windows.

Jaså? Min dator säger nånting helt annorlunda.

Och han kan ju inte ha några andra applikationer uppe samtidigt.

Jag avråder honom i alla fall starkt från att köpa BattleField 2 eftersom det bästa med spelet är just grafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer kunna köra ja fast med low på alt.

Så är det så. Men om du vill ha maxat på alt så ska du ta,

6600GT 256 MB

1 gb ram

Det är mest prisvärda du kan få för att spela high.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, Jag har en Dell dator, en Dimension 4700. Har tänkt att skaffa WoW. Har kört lite på min kompis acc här hemma, men då har det laggat ganska rejält. Så jag undrar om de här skulle räcka för Wow:

Intel P4 3GHZ 800mhz 1MB cache.

512mb dual channel DDR2 400mhz

160GB Hårddisk

128mb ATI radeon x300 /DVi/Vga

Ljudkort Creative Labs Soundblaster Audigy.

Har tagit bort några spel som, Warcraft 3, The Sims 2, Vice City, Splinter Cell, Nba Live 2004 och Fifa 2005.

Jag har även ändrat Startmenyn(Vet inte om det hjälper :D)

Men Datorn har iallfall blivit snabbare och det går mycket fortare att starta datorn.

Har också tänkt att uppgrader minnet till 1GB, köpte för 1 vecka sen 512mb DDR pc-3200 från Kingston. Men det gick inte att få in den i hållaren, så jag undrar om jag måste köpa ett minne från Dell för att det ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...