saeviz Skrivet 2 September 2005 Rapport Dela Skrivet 2 September 2005 Jag behöver hjälp.. Snälla! När man har fått all Triforce bitar som man fiskat upp så ska man åka till Hyrule Castle och gå ner i källaren där Master Sword fanns, och där ser man ju Zelda, men sedan försvinner hon helt plötsligt. Då kommer det ner två styckna stora riddare med sköld och jättelånga svärd ifrån taket. Men problemet är att första gången jag mötte dom så dog jag och det kom en förfrågan om jag ville spara, och jag råkade trycka på yes knappen, och nu när man ska börja spela så får man ju börja och möta dom direkt med bara 3 i liv (Alltså 3 hjärtan) och om man blir träffad av dom så mister man ju ett hjärta direkt. Alltså det jag undrar är om det finns nått speciellt trick för att lyckas med att döda dom, för det är ju helt omöjligt att besegra dom med endast 3 hjärtan.. Skulle vara mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig..! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ymphinorx Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Jag behöver hjälp.. Snälla! När man har fått all Triforce bitar som man fiskat upp så ska man åka till Hyrule Castle och gå ner i källaren där Master Sword fanns, och där ser man ju Zelda, men sedan försvinner hon helt plötsligt. Då kommer det ner två styckna stora riddare med sköld och jättelånga svärd ifrån taket. Men problemet är att första gången jag mötte dom så dog jag och det kom en förfrågan om jag ville spara, och jag råkade trycka på yes knappen, och nu när man ska börja spela så får man ju börja och möta dom direkt med bara 3 i liv (Alltså 3 hjärtan) och om man blir träffad av dom så mister man ju ett hjärta direkt. Alltså det jag undrar är om det finns nått speciellt trick för att lyckas med att döda dom, för det är ju helt omöjligt att besegra dom med endast 3 hjärtan.. Skulle vara mycket tacksam om ni kunde hjälpa mig..! det är inte omöjligt.bara spring runt och fega, sedan när du lyckas få bort hjälmen på någon av dem så dödar du dennae med pilar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gun Guy Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 (redigerat) Har du prövat super atacken? Du gör så här: Håll L target på en av dom när dom atackerar så blinkar A knapen då måste du tryka på den direkt. Då blir svärdet lysande grönt och du håppar över gubben och hugger av Hjälmen eller manteln. Fortsät då tills hella rustningen är borta. När rustningen är av föreslor jag att du slår vanligt på honom hella tiden pepra på bara då blir an ungäfär som palaryserad. Extra Tips: Håll ögonen på den andra riddaren ochså du måste vara försiktig. Om någon av dom tapar svärldet kasta ut det ur ringen om det går. Men håll ögonen på båda två. Se till så du inte kommer in i elden heller. Behöver du hjälp senare i spelet kan jag ochså hjälpa dig eller om du inte förstod säg bara till! B) Redigerat 3 September 2005 av Gun Guy Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saeviz Skrivet 3 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Har du prövat super atacken? Du gör så här: Håll L target på en av dom när dom atackerar så blinkar A knapen då måste du tryka på den direkt. Då blir svärdet lysande grönt och du håppar över gubben och hugger av Hjälmen eller manteln. Fortsät då tills hella rustningen är borta. När rustningen är av föreslor jag att du slår vanligt på honom hella tiden pepra på bara då blir an ungäfär som palaryserad. Extra Tips: Håll ögonen på den andra riddaren ochså du måste vara försiktig. Om någon av dom tapar svärldet kasta ut det ur ringen om det går. Men håll ögonen på båda två. Se till så du inte kommer in i elden heller. Behöver du hjälp senare i spelet kan jag ochså hjälpa dig eller om du inte förstod säg bara till! B) Okey.. Tack för hjälpen.! Jag ska slå på maskinen och testa det senare, Funkar det inte så skriver jag här igen! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saeviz Skrivet 3 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Har du prövat super atacken? Du gör så här: Håll L target på en av dom när dom atackerar så blinkar A knapen då måste du tryka på den direkt. Då blir svärdet lysande grönt och du håppar över gubben och hugger av Hjälmen eller manteln. Fortsät då tills hella rustningen är borta. När rustningen är av föreslor jag att du slår vanligt på honom hella tiden pepra på bara då blir an ungäfär som palaryserad. Extra Tips: Håll ögonen på den andra riddaren ochså du måste vara försiktig. Om någon av dom tapar svärldet kasta ut det ur ringen om det går. Men håll ögonen på båda två. Se till så du inte kommer in i elden heller. Behöver du hjälp senare i spelet kan jag ochså hjälpa dig eller om du inte förstod säg bara till! B) Hej igen..! Nu är jag inne i Ganons Tower. Och jag har klarat 3 av dom 4 bossarna som man ska klara inne där. Men jag har fastnat i det där rummet med Lavan och vattenkrukorna. Jag fattar inte hur man tar sig över till bossen Gohma. Det går ju inte att svinga sig dit, och om man slängervatten krukorna på elden som flyger upp så försvinner ju plattformen efter någon sekund.. Snälla hjälp mig så att jag får klara spelet någongång. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst firedragon Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Jag har inte den blekaste aning. Men jag tror jag vet en som vet. jag ska kontakta han, så får vi se om jag återkommer... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saeviz Skrivet 3 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Jag har inte den blekaste aning. Men jag tror jag vet en som vet. jag ska kontakta han, så får vi se om jag återkommer... Det låter bra det Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 3 September 2005 Rapport Dela Skrivet 3 September 2005 Man ska göra som Gun guy skrev. Att man trycker på A just när dom gör attacken så hjälmen eller Rustningen låsnar då står man ju bakom han, då är det bara slå som en galning tills han vänder och går mot attack sen kan man göra så igen, eller bara slå som en galning på fram sidan. Fast om man har lite liv är det bara att göra det med A och slå som en galning och göra så några gånger. Det är mina favo fiender Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg