Wrestling_guy Skrivet 5 September 2005 Rapport Dela Skrivet 5 September 2005 (redigerat) Lite om vad som händer i Louisiana. Av dom som bor i det drabbade området är cirka 80% svarta. Dom flesta är fattiga. Dom som hade pengar till att resa därifrån gjorde det. Dom första hjälpinsatserna gjorde det hela värre. Märkligt att journalister och fotografer kunde vara på plats så fort när det tog fem dagar för the National guard att reagera. Men det beror kanske på att George Bush tog så lång tid för att bli färdig med sin akt. (att ställa sig framför en kamera där han kramar en svart människa med the National guard runtomkring) Detta är en stor skandal. Den mäktigaste och rikaste nationen i Världen kan inte ta hand om sina egna utan låter folk svälta som i ett u-land. Senast för ett år sedan begärde the state of Louisiana lite över 100 miljoner dollar för att förstärka fördämningar så att dom hade en chans att stå emot en stark orkan. dom fick 30% av det. Bush behövde pengarna till sitt lilla olje krig. Canada skickar 3 av flottans transport fartyg plus helikoptrar. Olika räddnigsgrupper från Vancouver och andra ställen är redan på plats. Men jag är inte ett dugg förvånad. När det är en katastrof i Florida så blir det hjälp nästan innan det har hänt. Governoren där heter Jeb Bush. Bror till George. Ni förstår kanske varför min inställning till ledningen av U.S.Ainte är så där särskilt varm. Det var någon på TV(i Canada) som sa något ganska talande om hur dom konservativa tidnigarna i USA skriver. Ni får ursäkta mig om jag inte översätter. When poor white people were stealing during this chaos they were looking for food. But when the black people did the same thing they were looting. Helt bedrövligt att dom kan bära sig så illa åt mot sin egen befolkning. Själv Tycker jag synd om folket där som får lida och dom hjälper främst vita människor och bryr sig inte om dom fast det mesta är färgade http://img102.imageshack.us/img102/460/g2zr.png Redigerat 5 September 2005 av Wrestling_guy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 5 September 2005 Rapport Dela Skrivet 5 September 2005 Helt fantastiskt inlägg Wrestling. Håller 100 % med dig om detta. George har blivit lite girig de senaste åren som President. Dum som ett kålhuvud och utseende som en apa. Kanske lite elaka saker där men jag kunde inte hålla mig :P Vi får se hur Bush klarar av denna kris. För detta är nästan lika stor som Tsunami katastrofen. Och detta behöver inte andra länder (Tycker jag) skicka några pengar dit. Jag vill själv se hur Bush kommer att agera. Ber han om pengar eller försöker han lösa detta på egen hand? Thailand kunde jag förstå att de behövde hjälp, de är ju inte lika rika som Amerika och det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wrestling_guy Skrivet 6 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 Ja det har du ju rätt men Bush ville inte detta skulle hända samma sak med människorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 6 September 2005 Rapport Dela Skrivet 6 September 2005 Nej, det är självklart. Såg en snabb minut på nyheterna att han skulle sätta arbeta på hur detta kunde komma till sig innan han skulle agera eller något sådant. Såg inte hela inslaget men, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 "Låt dom dö, så slipper dom klaga på överbefolkning." B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wrestling_guy Skrivet 7 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Det va taskigt sagt om du var där vill du att dom ska säga så själv tycker jag det är synd många har dött och andra lider mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 7 September 2005 Rapport Dela Skrivet 7 September 2005 Du den var inte snäll MeM må djävulen ta dig.. nej men skämt åsido när ska dom egentligen avsätta bush -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wrestling_guy Skrivet 8 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 Jag vet att nästan ingen gillar Bush men vad ska man göra han ville inte ha pengar så han fråga vädret snälla gör en orkan och förstör staden så jag får mycket pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 Du den var inte snäll MeM må djävulen ta dig.. Jo. Han är väldigt konstig. Han verkar mer som att ha tappat 'Kontrollen' över sitt arbete. Han börjar bli scenil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jocke2004 Skrivet 8 September 2005 Rapport Dela Skrivet 8 September 2005 senil ha han ju f*n vart sen han föddes Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 Saken bler inte bättre av att cepe prästen tackar för stormen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 9 September 2005 Rapport Dela Skrivet 9 September 2005 För er som märkte var det ett citat :/. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.