Hoppa till innehåll

Ny Dator

Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Nähhh... Eller... Om vi kan få bort våra Lån från huset skulle jag klacificeras som en Snobb.

Nej men vår dator har vi haft i ungefär 4 år nu och den börjar bli lite risig. Har något virus i den och det. Virus programmet är ouppdaterat och det.

Men jag är glad av att kunna spela spel som BF2 och det ^.^

Och snart kommer ju Call of Duty 2!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Jojo... Nu ska man få sig en ny Dator om en månad eller så. Beställt och själv vet jag inte ett dugg om datorer. Jag vill gärna ha era råd om hur datorn skulle kunna bli bättre eller så? OM det finns ett bättre grafikkort fanns billigt.

Processor: Intel® Pentium® D, 3,2GHz

Ram-Minne: 2048MB

Hårdisk: 360 GB

Grafikkort: 256MB ATI X850XT Platinium Edition

Ljudkort: Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2

Du öh.. det ända som slår det kortet är ett Nvidia Geforce 7800 GTX 256Mb.

Jag lovar att du kommer kunna kö HL2 galant me ett X850XT och hela 2Gb ram.

T o m mitt 9800 Pro klarar HL2 med över 70 FPS (vilket är mer än spelbart) och jag har bara 512Mb ram..

Men det ända jag tänkte på är att du kanske skulle satsa på en bättre processor.. eller, jag är inte så säker på om Intel Pentium D är så bra, men om det inte är en väldigt bra processor så satsa på AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4200+ (upp till 4800+)

Men jag har för mig att I-P D är väldigt bra, fast jag har läst att I-P D har nåt problem som drar ner prestandan lite (inget som kommer märkas mycket kan ja lova)

(Hare kul me mega hyper super datorn :visslar: :gitarr: )

Redigerat av Kaktus-Killen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Najs ^.^

Tack för tipset! Får dock datorn Vecka 46/47. Jäkligt långt kvar >.<'

Men hur mycket kan en AMD Athlon64 X2 Dual-Core 4200+ kosta? Är det över tusen lappen så blir det lite knepigt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

Kanske .. vet inte.. men ganska dyrt. tänk på att det är 2 stycken 2.2 GHz (en AMD 64 2.2ghz är typ lika bra som en P4 3.4Ghz) så du får en (:P) P4 6.8Ghz hehe...

Men skaffa IP Dn, tycker det verkar vara ett bättre val, dessutom används inte Dual-Core till spel ÄN.. börjar göra spel som använder Dual-Core 2006 dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...