Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Jag tycker att det var en stor tabbe att sanera ut atari ur Konsol världen. Visst vet jag att dom fortfarande gör spel till vissa maskiner men deras konsoller var ju bäst på sin tid.. Hade dom fortsatt hade dom säkert fortfarande varit bäst i branchen. Jag har några reliker som är från min morbrors tid. När han var yngre brukade han sitta och knappa på sitt atari 2600. Här är en Bild för er som undrar hur den såg ut. Har ni några gammla reliker som ligger och skräpar eller sådant? Vill gärna diskutera spel o.s.v. med er isåfall :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chain Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Jag har faktiskt själv kvar ett gammalt Atari 2600 med bla det grymma spelet Moon Patrol, spelar det ibland =P. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 hehe.. Det har jag spelat ett par gånger bara... När man åker i den dära fula (röda)? bilen.. och så kan man hoppa med den :D.. Annars har jag kört pacman :D och.hmm.. Astroids elelr vad det heter.. Tror att min morbror har 5 spel till det och 2 handkontroller varav en är defekt.. men ska nog fixxa den... Vi har ett flygplansspel också.. Det måste man ju då va 2 på för att det ska kunna bli kul. Men men.. Vi hade ett annat gammalt atari förut också.. som vi SLÄNGDE!!! för typ 8 år sen men ändå! Värsta värdet på atari nu jue :P Kommer inte ihåg vad det atarit hette.. Va typ 4100 eller nått.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DeeDee Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Atari gör ju för tusan inga spel nu. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Jo, dom tillverkar inga konsoller men spel har jag sett flera stycken av till pc och sånt som dom tillverkar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chain Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Åhhh...ni skulle inte slängt det! =( Jag kommer ihåg att jag hade ett friidrotts spel också som man var tvungen att dra spaken fram och tillbaks snabbt för att gubben skulle springa, man fick rätt ont i handen efter ett tag :lol:. Tyvär gick det spelet sönder... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Det var synd... Jag kommer ihåg ett spel som vi hade till det som vi slängde.. Det var ett äventyrsspel. Man fick en karta med och allting som man skulle använda!!! :D Sen fick man typ saker som såg ut som pengar som man skulle lägga på spelet så typ markerades dom platserna eller nått. KOmmer inte ihåg så bra men det spelet MÅSTE jag spela igen.. Va ju trots allt bara 10 eller nått när jag körde det senast :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chain Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Atari gör ju för tusan inga spel nu. Jag har för mig att Infrogames köpte rätten till namnet Atari och nu för tiden heter det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Jag är 100% säker på att jag har sett relativt nya Atari spel till typ pc och sådant.. Hände detta nyligen att dom köpte upp eller var det 100 år sen? :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chain Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Typ nått år sen, så det finns flera nya spel som det står Atari på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cheatorx Skrivet 15 Januari 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Jo, jag tänkte precis visa att spelet Stuntman har namnet atari tryckt på sidan. http://www.tugueb.com/videojuegos/trucos/imagenes/ps2/stuntman.jpg Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 15 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2004 Atari är rätt kul att spela på! Finns flera ägande spel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg