Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag såg precis ett program på Discovery om andra världskriget när Amerikanarna och Britterna letade efter tyska forskare. Om de inte hade hittat V2 raketerarna som var gömda i bergen så hade Tyskland kanske haft makten nu. Om de inte hade hittat planen som tyskarna byggt som var raketdrivna så hade nog Tyskland haft makten.

Och till sist med inte minst. Om de inte hade hittat allt Uranium som Tyskarna gömde så hade de nog haft makten. Tyskarna hade räknat ut att de behövde ca 1000kg Uranium för att bomben skulle funka. Men Amerikanarna hittade allt Uranium och använde 56kg mot Hiroshima. Bomben förstörde ca 1,5 miles radie. Tänk vilken smäll det hade blivit med Tyskarnas 1000kg :blink:

Jag var bara tvungen att skriva detta för att få er att tänka efter om vilken tur det är att tyskarna inte behöll allt detta

Skrivet

Om inte den norska gerillan hade förstört fabriker som skapade tungt vatten i Norge utav tyskarna. Tugnt vatten används till att bygga Atombomber och vi ska verkligen tacka norrmännen för deras stora insats medan vi själva(svenskar) satt och ignorerade detta.

Skrivet

vadå feta arselen, vi led också, fast kanske inte på samma sätt som dom som krigade gjorde, vi hade ranson på¨mat och sånt, det var inte så j*vla lätt, jag tycker vi ska tacka för att vi inte drogs me i kriget, det gjorde att när alla andras fabriker var förströrda så hade vi i sverige kvar våra och kunde hjälpa dom andra och kjärna pengar som f*n påt, och sen så hade tyskland vunnit om inte japan bobat pearlhearbour och midway, det var deras fel, och sen lite ryssland som gjorde att tyskarna förlora, men att säga att det var england och usa som gjorde så att hitler förlora är fel, för dom själva förlorade fler männ än vad hitler gjorde mot alierade, ryssland är dom som vi ska tacka, för dom slog tillbaka armen långt innan usa ens va me i kriget, och även innan england kunde börja slåss ordäntligt

Gäst Tomatketchup
Skrivet

Jupp,Sverige,mitt hemland,krigar aldrig.Jag önskar att aldrig,aldrig,ALDRIG det ska bli krig i Sverige.Förresten,var Finland inblandat i detta?Eller var dem också neutrala? :huh:

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...