Goron_ Skrivet 17 September 2005 Rapport Dela Skrivet 17 September 2005 Jag har precis kommit igång med Game maker så det är några saker jag undrar: 1. Jag gjorde en gubbe som skulle kunna hoppa och gå åt höger och vänster på en plattform utan problem. Så jag satte Gravity och allt det där men Gubben bara åker ner från bilden fast jag satte golvet på solid. Hur ska jag fixa det?? 2. Hur gör man så att Gubben flyttar sig till andra rum i ett plattformsspel??? 3. Hur gör man så att gubben hoppar snett uppåt genom att trycka på uppil och höger/vänsterpil samtidigt??? Ok det var all jag kom på just nu, kanske postar fler frågor sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 17 September 2005 Rapport Dela Skrivet 17 September 2005 Svar på fråga: 3: Nja, har du satt gravity rätt så borde man kunna det automatiskt. 1: Har du satt gubben på att stanna när den krockar med en solid? 2: Hur menar du? Typ att när du gått ut ur ett rum kommer du till nästa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 17 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2005 Ang. rummet menar jag att man kommer till ett helt nytt rum när man klarat det första. Men att bilden följer efter gubben när han går längst banan kan också vara bra att veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 18 September 2005 Rapport Dela Skrivet 18 September 2005 (redigerat) Nja, jag fattar inte riktigt hur du menar men jag ska göra några exempel åt dig.... [Ändrat] Så, här är två jätte-enkla exempel på rooms: http://home.ripway.com/2005-5/305511/roomexample1.gm6 http://home.ripway.com/2005-5/305511/roomexample2.gm6 Redigerat 18 September 2005 av Mega-99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 23 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 Jo, det var dom två exemplena jag menade men vad är det som gör att bilden följer efter gubben??? När jag gjorde ett långt rum så blev det bara ihoptryckt när jag spelade <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 23 September 2005 Rapport Dela Skrivet 23 September 2005 Du måste fixa view. Jag ska göra en screenfilm som visar hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 24 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2005 Annars kan du bara förklara hur jag gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 24 September 2005 Rapport Dela Skrivet 24 September 2005 lite svårt, kolla istället på exemplet. Tryck på rummet, och på fliken View. Gör bara exakt samma på din sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goron_ Skrivet 24 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2005 Jag tror man måste vara registrerad för att kunna välja fliken Views :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega-99 Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 Nej men villken version har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
love_game Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 (redigerat) Jag har också haft problem med det... Att bilden följer efter liksom... Vilken Viewknapp? I don't get it! Redigerat 25 September 2005 av love_game Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
love_game Skrivet 25 September 2005 Rapport Dela Skrivet 25 September 2005 (redigerat) Jag tror han har 6.1. Det har jag också... Vill jättegärna också veta hur man gör så att bilden följer MED gubben i ett långt rum. Jag har exakt samma problem. Redigerat 25 September 2005 av love_game Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.