Katt Skrivet 20 September 2005 Rapport Skrivet 20 September 2005 För länge, länge sedan, när jag gick i lågstadiet spelade jag ett roligt spel. Det var ett plattformsspel. Man skulle svara rätt på räkneuppgifter, svarde man rätt så fick man en bit av en nycket och lite slime. Svarade man fel så kom ett monster fram. Om man tryckte på en knapp så kom en fjärill fram och hällde slime på monstret. Om man blev skadad av monstret så kom en fjärillen och flög iväg med en. Man hade sopptunnelock som liv. Men vad hette spelet? Jag har glömt det. Är det någon som vet vad det heter? Citera
Boffaroffe Skrivet 20 September 2005 Rapport Skrivet 20 September 2005 Hmmm, jag känner igen det, fast det var massor engelska ord. Man skulle hitta ett ord och para ihop med en ruta som passa till bilden. Sedan fick man en liten bit av en nyckel, när man fått hela nyckeln så kunde man öppna en dörr och komma till nästa bana, där det var svårare ord... Men soptunnelock är jag lite osäker på att det var som liv :s Det kom iaf något och hällde grönt slime på monstrerna vet jag. Citera
Katt Skrivet 20 September 2005 Författare Rapport Skrivet 20 September 2005 Det var mattetal på mitt i alla fall. Räkneuppgifterna kom upp när man hoppade på ett block. Spelet var på svenska och det fanns nollor med sträck över som man skulle akta sig för. Citera
Gäst Mega-99 Skrivet 20 September 2005 Rapport Skrivet 20 September 2005 Eh, jag spelade också det när jag gick i lågstadiet! Jag tror det hette mattejakten eller nåt sånt. Citera
Katt Skrivet 29 September 2005 Författare Rapport Skrivet 29 September 2005 Nja... Mattejakten tror jag inte det hette. Citera
Gäst Mega-99 Skrivet 29 September 2005 Rapport Skrivet 29 September 2005 Nej, jag vet men nåt liknande. Citera
Katt Skrivet 30 September 2005 Författare Rapport Skrivet 30 September 2005 Matteraketen låter inte som ett plattformsspel. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.