💬
Logga in
Fuska.se

Varningar, För Många?

76 svar · startad · 🔒 låst

@PCH, jag kollade ditt medlems nummer och då vet jag att reglerna nedanför fanns och dom finns fortfarande så, dålig bortförklaring...

§3.5 - Inget med anknytningar till Fuskas funktioner/tjänster (t.ex FuskaMynt) (undantag presentation)

§3.4 - Inga länkar i signaturen

Ehh jag hadde hadd min extra länk i signaturen typ en eller två månader innan och samma kväll så blev flera varnade <_<

Jag tycker moderatorerna gör sitt jobb bra. Dom varnar som dom ska. Jag förtjänade min varning.

Tycker att bryter man en regel så ska man ju ha en varning, eller bara en tillsägelse om det inte är nåt jätteallvarligt, sen kan jag kanske med tycka att man ibland kanske får en varning lite för lätt, sen kan man titta på andra allvarligare saker som borde varnas som inte varnas.. så ibland kan det vara lite orättvist, men oftast så är det bra :D

jag håller med nessen, sköt er så blir det inga varningar, fick min för att jag blev lite för förbannad i en debatt men vem bryr sig....jag har skött mig sen dess så.

(Nu är jag bussig,jag säger inte vem det var)

Den första varningen förtjänade jag,men den andre gick mig på nerverna.

Jag skrev:"Tråden bör låsas nu" och sen så anmälde jag.Plötsligt slog det mig att moderaten hade gett mig en varning.Jag har sätt många göra sånt,men dem blev inte varnade,om dem fick det så blev de i allfall inte retade som jag.Detta gjorde mig förbannad.Denna moderat är en som jag ej gillar särskilt mycket.

Bambi

Snälla, kalla oss för moderatorer, inte för moderater.

Tillbaka till topic nu. FisharMario, att anmäla och samtidigt skriva det i tråden känns väldigt korkat.. Men hoppas du lärt dig något.

Senast ändrad:

jag tycker det är helt klart för mycket varningar

22 Sep 2005
Bambi
↗ till inlägget

jag tycker det är helt klart för mycket varningar

Har du några argument för det eller vill du bara säga emot?

Nej... för lite varningar!! varna alla som inte kna stvaa spesielt allt noobs!

inte kan dem ju varna en person för att dem inte kan stava..fattar väll du också? :)

↗ till inlägget

Nej... för lite varningar!! varna alla som inte kna stvaa spesielt allt noobs!

Om det är någon som inte kan stava så är det du.

Bossen Admin

Bryter man mot reglerna så får man en varning. Dessvärre missar vi många som bryter mot reglerna och därav har de varit lite varningar. Nu har vi utökat med moderatorer och hinner med fler regelbrott, därav fler varningar.

Ibland nöjer vi oss med att ge en tillsägelse i andra fall en varning direkt. Reglerna är trots allt något som har accepterats av alla medlemmar på denna sidan.

Sedan att de ser ut att vara mycket varningar på sidan stämmer ju eftersom vi har 5st steg. Vanliga sidor nöjer sig med en varning, sedan är man borta från den sidan. Men vi tror på att man får flera chanser på sig.

Trådstartare #33
↗ till inlägget

Bryter man mot reglerna så får man en varning. Dessvärre missar vi många som bryter mot reglerna och därav har de varit lite varningar. Nu har vi utökat med moderatorer och hinner med fler regelbrott, därav fler varningar.

Ibland nöjer vi oss med att ge en tillsägelse i andra fall en varning direkt. Reglerna är trots allt något som har accepterats av alla medlemmar på denna sidan.

Sedan att de ser ut att vara mycket varningar på sidan stämmer ju eftersom vi har 5st steg. Vanliga sidor nöjer sig med en varning, sedan är man borta från den sidan. Men vi tror på att man får flera chanser på sig.

Varje regelbrott??

Ni kan lika gärna stänga av halva fuska.se´s användare.

Nästan alla moderatorerna hade fått sig minst 2-3 varningar.

Fasst det gör väl inget om en moderator bryter mot §1.11?, eller?

Bambi
↗ till inlägget

Nu får du ta och ge dig... Du ska som micke sa vara glad för att vi har fem varningssteg istället för bara en eller två..

Bryter man mot reglerna så får man skylla sig skälv, regler är till för att följas. thats life

Trådstartare #36
↗ till inlägget

Bryter man mot reglerna så får man skylla sig skälv, regler är till för att följas. thats life

Ni verkar tro att jag vill skippa varningssystemet. Nej, men om man bryter mot en regel lättare än en moderator brytt mot en regel så är man dock inte värd en varning.

Mezox - du har faktiskt en poäng, ibland tycker jag att modsen har "smyg-spammat" lite om man säger så ;) Men that's life - dom är lyckligt lottade och har lite privelegium... Skärp dig för f*n - alltså, detta är bara en av oändligt många roliga saker på internet. En varning hit eller gör inte så mycket, se på mig! 2 stycken och en för smyg-spammande... :visslar:

Nej, jag tyckar att moderatorerna sköter sig bra - både i med och i motgång.

För Fuska i tiden!

tycker att det kan vara lite lätt att få en varning ibland. Om man har varit medlem länge och hänger här var eviga dag så är det lätt och glömma bort en regel ibland + att reglerna är lite luddiga, hur skall man kunna veta var gränsen för onödigt inlägg går, det beror ju på vad man tolkar som onödigt

Jovisst, alla regler säger inte helt klart var gränsen går. Om det är på gränsen brukar jag avvakta och kanske säga till. Men om ännu en regel bryts blir det varning direkt.

När jag ser någon som bryter mot en regel brukar jag först kolla hur allvarlig just det regelbrottet är. Om det är värt en varning kollar jag på medlemmens registreringsdatum. Är det en gammal medlem blir det en varning, är det en ganska ny medlem blir det ofta bara en tillsägelse.

Jag anser att om man varit medlem på fuska.se i mer än 2-4 månader så ska man kunna följa reglerna. Man ska ju självklart följa reglenra även om man är ny men jag är snäll mot nykommlingar :)

Bambi
↗ till inlägget

Mezox - du har faktiskt en poäng, ibland tycker jag att modsen har "smyg-spammat" lite om man säger så ;) Men that's life - dom är lyckligt lottade och har lite privelegium... Skärp dig för f*n - alltså, detta är bara en av oändligt många roliga saker på internet. En varning hit eller gör inte så mycket, se på mig! 2 stycken och en för smyg-spammande...  :visslar:

Nej, jag tyckar att moderatorerna sköter sig bra - både i med och i motgång.

För Fuska i tiden!

Ge mig exempel tack. När har vi s.k smygspammat? Några av våra inlägg kan vara ironiska, men det finns en mening med dem. Om det är dem du syftar på, d.v.s
🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.