Hoppa till innehåll

Harry Potter & The Halv Blood Prince


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Spoiler Varning!!!

 

Nu tänkta jag mig ha ett ämne där man lugnt kan diskutera om sjätte boken om Harry Potter. Spoilers går bra men inte om den boken som kommer senare.

Ni får gärna ta era teorier om hur Harry kommer klara sig eller om Ni-Vet-Vem kommer att härska över länder faröver pågrund av att Albus Dumbledore är mördad.

 

Era åsikter om detta?

 

[EditByTheLadyDraghonIsTehShit] Gjorde spoilervarningen större, då vissa småungar inte förstår om inte texten är skrämmande stor. ^__^;

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ah, jag har behövt en sånhär tråd för att kunna få lufta mina tankar. =P

 

Jag orkar dock inte skriva mycket på morgonkvisten då jag är en trött figur.

Jag tror iallafall INTE att Dumbledore är död, det bara ser ut som att han är död. (;

 

Mer angående detta kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, jag har behövt en sånhär tråd för att kunna få lufta mina tankar. =P

 

Jag orkar dock inte skriva mycket på morgonkvisten då jag är en trött figur.

Jag tror iallafall INTE att Dumbledore är död, det bara ser ut som att han är död. (;

 

Mer angående detta kommer senare.

 

Ja,han farsvinner som typ Yoda i star wars,har lest boken i engelsk version :cool:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte heller det... Det är något med Snape.

Alltså i början av boken så avslöjar Snape allra först att han har spionerat på Dumbledore och gett information åt Voldemort. Det är något knas med just Snape.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jo men ändå... Dumbledore litar ju på honom. Varför...?

 

Dumbledore litade väl på Snape för att han sade att han sörjde jättemycket över Harrys föräldrars död, var det inte så? Och förresten, Snubben, profetian säger inte att om Harry dödar Voldemort så kommer han att dö själv. Det står ''Ingen av dem kan leva om den andra överlever.''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...