ELF Skrivet 25 September 2005 Rapport Skrivet 25 September 2005 Jag har hittat en dator på komplett.se med: XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Vet någon ungefär vilket ATI kort det är rätt så likvärdigt? Jag är mer insatt i hur bra ATI korten är. Vet knappt något om GEFORCE Citera
Dysfunction Skrivet 25 September 2005 Rapport Skrivet 25 September 2005 (redigerat) Inte helt hundra, men jag skulle tro att det motsvarar ett 9800XT.. Lite bättre än det på vissa punkter och lite sämre på andra.. Ganska jämlika ----------- EDIT: Jag tänkte fel...AGP...men om man går efter PCIE-testerna på TH verkar det som om det är lite bättre än X700 Pro, men lite sämre än X800. Redigerat 25 September 2005 av Jokinen Citera
ELF Skrivet 2 Oktober 2005 Författare Rapport Skrivet 2 Oktober 2005 Mmm jaha. Nu börjar jag få lite fattning om hur bra det är . Men jag har inte fattat vad det är för skillnad mellan ATI 9700 och X700. Vilket av de är best? Citera
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 2 Oktober 2005 Rapport Skrivet 2 Oktober 2005 X700, varför skulle dom gö två lika bra kort? förresten är X??? serien gjorde efter 9xxx serien så X är bättre. Citera
ELF Skrivet 3 Oktober 2005 Författare Rapport Skrivet 3 Oktober 2005 OK. Tack för alla hjälpande svar. Då vet jag hur bra grafikkortet är. Vi har ett ATI 9700 i våran dator hos mamma och det är det inget fel på. Det funkar med de flesta spelen. Så om X700 och XFX GeForce 6600GT är lite bättre så är det ju absolut inget fel på det. Förutom at det kanske kan vara så att alla spel inte funkar med det kortet om man har otur. Men då skickar man bara ett meddelande till spel tillvärkaren och säger till om det... Citera
ELF Skrivet 3 Oktober 2005 Författare Rapport Skrivet 3 Oktober 2005 Baaahhhh. Ne nu vet jag inte vad jag gör. Jag hittar inte datorn på komplett. Jag har kollat på microshop i fall det var där. Men nähe. De datorerna som jag har kollat på där har ATI Radeon X300 eller NVIDIA NX6600LE. Fast den med NX6600LE borde ju inte vara så mycket sämre än XFX GeForce 6600GT??????? Fattar att det är (LE)Leight Edition. Lite sämre Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.