Vitdom Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) 1) Beskriv vad Fotosyntes är! 2) Skriv i vilken årskurs du går i! Viktigt) Om du inte vet vad det är för något... skriv att du inte vet det. (DETTA ÄR VIKTIGT FÖR MIG) Jag ger er svaren varranan dag! Exempel på svar: Vitdom <IG> Vitdom <G> Vitdom <VG> Vitdom <MVG> Vitdom <BÄST> (endast 1) DEN SOM VINNER FÅR 50 FUSKA MYNT! Regler $1. Kopiering av andras svar blir diskade. $2. 2 st svar blir diskade... (ändra istället) $3. Du måste gå i minst Lågstadiet för att få vara med. $4. Du måste skriva svar på fråga 1 och 2. :student: Redigerat 30 September 2005 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joelnilsson Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 en livsviktig process i naturen åk 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) Fotosyntesen är en grundläggande reaktion i naturen som växter använder för att omvandla solljus till beständig energi. Fotosyntesen sker i växtcellernas kloroplaster, där klorofyll finns. Från omgivningen tar växten upp koldioxid och vatten. I kloroplasterna sker med klorofyllets hjälp en reaktion som syntetiserar glukos. koldioxid + vatten + solenergi+ syrgas + glukos 6 CO2 + 6 H2O + solenergi 6 O2 + C6H12O6 Motsatsen till fotosyntes är cellandning, där energin lagrad i glukosen frisätts. går i 1:an Redigerat 29 September 2005 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 Det där var ju inget iqtest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 29 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) Detta är mitt speciella test på IQ... Redigerat 29 September 2005 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 29 September 2005 Rapport Dela Skrivet 29 September 2005 (redigerat) härr finns ett riktigt iq test annars http://www.illustreradvetenskap.com/ men visst, det är en kul tävling Redigerat 29 September 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2005 Här är resultaten... (tävlade nummer 2 <bäst> <MVG>) Får nu vinst mynten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2005 YES ! jag vann ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mikael Skrivet 3 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2005 Man behöver inte ha hög IQ för att kunna det där... De kan ju bara ha sökt på Google, och fått fram betydelsen av ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2005 Man behöver inte ha hög IQ för att kunna det där... De kan ju bara ha sökt på Google, och fått fram betydelsen av ordet. Man har högre iq om man kommer på att fuska... :bah: :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 4 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2005 Här är resultaten... (tävlade nummer 2 <bäst> <MVG>) Får nu vinst mynten! Grrr jag kunnde frågan men han inte svara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2005 det var ingen stor vinst....men alla bidrag är välkommna :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.