Hoppa till innehåll

Nedgradera Psp Från 2.0 Till 1.50

Zeem

Rekommendera inlägg

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

hemmagjorda program. Man kan köra backuper, det finns en media spelare som tar avi, man kan spela game boy, super nintendo, nes etc etc. Man kan även ladda in typ 2.60 och ha den för o spela spel som kräver 2.60, använda webbläsaren och sedan starta om och ha 1.50 igen. och en massa annat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fastnat på steg 5. Jag hinner inte scrolla ner till bilden förrän bilden låser sig och den stannar där några sekunder tills PSP:n startar om sig. Jag har gjort om steg 5 ett antal gånger nu och jag börjar undra om jag gjort något fel.

Samma sak hände mig första gången men sen 2 gången funka det??!!

Jag stängde av fel virus skydd! hehe :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej nu har jag 1.50 helt smärtfritt följ bara instuktionerna!! men de dåliga är att du inte kan ha bakgrundsbilder eller gå in på internet men men. Jag tror nog att jag ska uppgradera till 2.0 för att jag har ändå inga spel och jag vet inte hur man ska få in de i psp!! Om nån behöver hjälp med detta så kan ni adda mig på msn!

[email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Byt bakrund på en 1.50 psp

Tanka pspersonalize (Programmet som byter bakrund) här

Detta är för 1.5

Nu har jag testat detta programet ett tag, jag har byt så gott som alla bakgrunder ett antal gånger, och jag har bytt tillbaka till orginalen.

Det står en varning där man laddar ner. Det är bara för att man flashar om bilderna och där med kan du bli utan bakrund om du STÄNGER AV psp:n under ersättningen av bild( typ en tiondels sek)

01.BMP - Januari

02.BMP - Februari

03.BMP - Mars

04.BMP - April

05.BMP - Maj

06.BMP - Juni

07.BMP - Juli

08.BMP - Augusti

09.BMP - September

10.BMP - Oktober

11.BMP - November

12.BMP - December

Lägg in båda mapparna (pspsersonlize och pspsersonlize%) i GAME mappen

Tex F:/psp/GAME/pspsersonlize och F:/psp/GAME/pspsersonlize%

* "Rätt bilder" dvs max 300x170 pixels och sparat i 24-bitars .BMP (max 150KB)

Några måste sparas om i 24-bitas .BMP detta kan göras i tex paint

Namnge bilden till den månaden du vill skriva över, tex om du vill skriva över november månad, döp den till " 11 "

Här kan ni se hur det ska vara

Lägg in bilden i PSPns root dvs direkt under f:/ (om din psp är F)

Här kan ni se hur det ska vara

Starta programet, (Längs till höger, längs ner i PSPns meny)

När det kommer upp en fråga om den ska ersätta bilden tryck ja.

Sedan är det bara att ändra till rätt månad tex 11 (november)

Om ni vill ändra tillbaka bilderna till "orginalen" så ska jag lägga upp orginalen + lite andra bilder jag gjort

Det funkar ej, hur ska jag göra?

*Kolla så du har rätt version dvs 1.5

*Upprepa stegen och kolla så du inte missat något

*Kolla noga så inte bilden går över gränsen dvs max 300x170 pixels och sparat i 24-bitars .BMP (max 150KB)

Jag har lyckats göra allt rätt, men bakgrunden blir helt vit?

Då är det bara att köra om programet en gång, sedan så ska det funka, och funkar inte det, byt till en annan månad, och byt sedan tillbaka.

tex, om månad 11 blir vit, byt till månad 10 och byt sedan tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Jag måste uppgradera till 2.0 innan jag kan nedgradera, är det ok att använda uppgraderingsskivan som följde med PSPn (köpte den på releasedagen) eller är det version 2.01. ? Nån som vet?

EDIT:

Prövade att nedgradera igår och det var hur enkelt som helst. Till alla er som tvekar kan jag verkligen rekomendera att nedgradera, bara att följa denna guide.

Tack för en utmärkt guide som stämmer till punkt och pricka!

Redigerat av Spelberg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...