Hoppa till innehåll

Win Xp

fillekille91

Rekommendera inlägg

När jag skulle logga in på Windows XP så kom de upp en "Ja" eller "Nej" ruta som såd "typ" såhär "Ditt Windows-exemplem måste aktiveras innan du kan logga in"

så jag Tryckte på "Ja" för jag hade ju redan registrerat XP...så då kom rutan "Aktivera Windows" Upp så ståd det typ såhär "Ditt windows-exemplem är redan registrerat. Tryck på OK för att slutföra" så jag tryckte på "OK" och då loggades jag ut...så jag startade om datorn och provade logga in men det kom upp samma sak igen så jag vet inte vad jag ska gör för att få dett fixat

Om jag trycker på "Nej" så loggas jag bara ut

jag har 2Partioner på datorn och ena har jag Win 98 så jag är inne på den nu för tillfälligt och ina dokument är på den andre partionen med XP med NTFS fil-system så jag kan inte nå filerna....

men på Felsökert läge om jag loggar in på Administrattören så kommer det inte upp sådan ruta så kan man typ gå i registret och ta bort någon fil så det inte kommer upp igen kanske??

Kan någon snäll Hjälpa mig?

Redigerat av fillekille91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag skulle logga in på Windows XP så kom de upp en "Ja" eller "Nej" ruta som såd "typ" såhär "Ditt Windows-exemplem måste aktiveras innan du kan logga in"

så jag Tryckte på "Ja" för jag hade ju redan registrerat XP...så då kom rutan "Aktivera Windows" Upp så ståd det typ såhär "Ditt windows-exemplem är redan registrerat. Tryck på OK för att slutföra" så jag tryckte på "OK" och då loggades jag ut...så jag startade om datorn och provade logga in men det kom upp samma sak igen så jag vet  inte vad jag ska gör för att få dett fixat

jag har 2Partioner på datorn och ena har jag Win 98 så jag är inne på den nu för tillfälligt och ina dokument är på den andre partionen med XP med NTFS fil-system så jag kan inte nå filerna....

men på Felsökert läge om jag loggar in på Administrattören så kommer det inte upp sådan ruta så kan man typ gå i registret och ta bort någon fil så det inte kommer upp igen kanske??

ingen aning om vad det kan vara, låter weid. men du kan prova med att skriva in gpedit i kör i administartörskontot. gpedit finns nog bara för 2000 och xp pro men du kan prova. där kan du ändra en massa inställningar för användare och kanske kan du hitta något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag stängt av aktivationsfilen HELT.

Det har jag redan gjort en gång då aktivationsfilen blev korrupt efter en ominstallation och det fungerade utmärkt.

Det är garanterat det bästa och mest smärtfria sättet att lösa ditt problem på...

Det hela skulle vara löst på några minuter...

Lite tveksam på om jag får säga hur man gör...det skulle ju kunna räknas som crack.

----------------------------------------------------

Hmm...men du kan ju alltid testa å reparera installationen genom XP-skivan istället.

Det skulle kunna fungera...har dock aldrig fungerat för mig... <_<

Eller systemåterställning...men jag gillar verkligen inte det...brukar bli rörigt efter en sån och jag rekommenderar aldrig det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så jag Tryckte på "Ja" för jag hade ju redan registrerat XP...så då kom rutan "Aktivera Windows" Upp så ståd det typ såhär "Ditt windows-exemplem är redan registrerat. Tryck på OK för att slutföra" så jag tryckte på "OK" och då loggades jag ut...så jag startade om datorn och provade logga in men det kom upp samma sak igen så jag vet  inte vad jag ska gör för att få dett fixat

Det låter som om du har gjort en ny installation eftersom du får en fråga om att aktivera datorn och samtidigt säger att du redan aktiverat din Windows-version. Om du gjort en ny installation och därmed inte har konfigurerat en Internet-anslutning på datorn så måste du aktivera via telefon. Ring aktivieringstjänsten och mata in din kod med knapptelefonen så kan du aktivera ditt exemplar offline.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...