Hoppa till innehåll

Final Fantasy


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Nu har jag tänkt mig börja ett litet ämne som handlar om själva Final Fantasy, ett Rpg spel från Japan och det allra första spelet kom ut i japan år 1987 från företaget Square Ltd.

Hironobu Sakaguchi, skaparen utav alla dessa spel har gjort ett sådant vackert och fullkomligt bra jobb om att kunna förverkliga flera sådana världar som nu skapats i FF världen.

Jag vill gärna höra era egna åsikter om alla de spel ni hört. Motivera varför just det spelet är bra och vad gör det till ett bra spel?

 

Moderater: Eftersom Final Fantasy tilhör NES, SNES, PS & PS2 så tyckte jag det var bäst att ha ämnet här.

 

Inget ont mot dig nu Rowyn, eller ni andra som sköter sig, men jag tänkte tillägga en sak, nämligen: MOTIVERA ERA SVAR!

Det står klart och tydligt att ni ska berätta om era FF-upplevelser. Berätta vad ni tycker om spelen och motivera era svar. Inte att ni bara ska skriva vilket som är bäst. Tex "Jag tycker X är bra". Så gör inte det!

// epaaj

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag tänkt mig börja ett litet ämne som handlar om själva Final Fantasy, ett Rpg spel från Japan och det allra första spelet kom ut i japan år 1987 från företaget Square Ltd.

Hironobu Sakaguchi, skaparen utav alla dessa spel har gjort ett sådant vackert och fullkomligt bra jobb om att kunna förverkliga flera sådana världar som nu skapats i FF världen.

Jag vill gärna höra era egna åsikter om alla de spel ni hört. Motivera varför just det spelet är bra och vad gör det till ett bra spel?

 

Moderater: Eftersom Final Fantasy tilhör NES, SNES, PS & PS2 så tyckte jag det var bäst att ha ämnet här.

 

Menar du att jag kan skriva om ex Ratchet and clank? :unsure:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grandia...

 

det mest fullkommliga rpget någonsin. Storyn, fighterna, karaktärererna... allt! Att ryckas med till en sån grad att man inte kan få nog, det är banne mig power. Jag rekomenderar det till alla som kört ff serien. Enligt mig kan den inte mäta sig med grandia, och jag tycker ändå ff serien är ok...

 

Grandia, the no. 1 in rpg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

.... Då försöker jag vara lite mer specifik...

 

Ämnet handlar om en serie som kallas Final Fantasy. Det är själva ämnet man ska prata om ^^

Inte dra fram motivationer om andra spel. Final Fantasy endast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.... Då försöker jag vara lite mer specifik...

 

Ämnet handlar om en serie som kallas Final Fantasy. Det är själva ämnet man ska prata om ^^

Inte dra fram motivationer om andra spel. Final Fantasy endast.

 

Okej,jag har faktiskt inte spelat Final Fantasy,men hade varit kul att fa lite tips om spelet. :cool:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...