Hoppa till innehåll

Lägg Till/ta Bort Program


nico

Rekommendera inlägg

knäck denna om ni kan! ett problem 100 gånger skummare än mitt avstängningsproglem. dock inte så allvarligt men väldigt irriterande! det är nämligen så att i min lägg till och ta bort program lista finns ett märkligt mönster i mitten. det täcker flera sidor och man får scrolla o en evighet för att komma förbi det (så man får använda scrollisten istället).

 

det är blått, vitt, svart och lite orange. ovanför och nedanför funkar lägg till/ta bort program listan utmärkt men kan inte fatta vad det kan vara.

 

 

såhär ser det ut...

 

edit: jo det ser lite olika ut på olika ställen, ibland är det flera färger och ibland bara svart och vitt. nu senast har det bara varit svart och vitt men det var tidigare de andra färgerna också.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

njag är inte så skillad med just windows vet bara bra saker med andra prog som man just behöver windows linux till :D så jag kan då inte ge dig någon hjälp kanske kan du kolla på andra sidor som är bara för pc alltså pc forum lr liknande hoppas du får det att funka Over And Out

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vild gissning bara. Kanske beror det på grafikkortet. Jag hade ett liknande problem på min gaaaamla ME. Efter att jag installerat av något program så blev hela skärmen färgad som du beskriver det. Kanske kan testa att uppdatera Driverserna för g.kortet. Annars vet jag inte....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara haft problem med Lägg till/Ta bort en gång och det berodde på att ett par program sabbade några registernycklar...

 

Programmen i fråga var båda CAD-program...jag fick precis som du svarta och vita linjer, men inget mer.

 

Dessutom fanns det en patch för just CAD-problemen, så det var snabbt åtgärdat.

--------------------------------------

 

Hur som helst skulle jag satsa på att det är ett program som har gjort att det ser ut som det gör...

 

Du råkar inte veta vilken mjukvara du senast installerade INNAN allt såg ut så där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej, tyvärr var det inte så långt efter att jag blåst om burken och då installerade jag massor av program. så tyvärr inte men jag är inne på samma linje att det är något program. har frågat på ett annat forum och om någon vet vart i registret alla poster i lägg till/ta bort program finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm-mm....

 

 

Efter vilket program börjar linjerna?...

 

och..

 

vid vilket program slutar linjerna?

-----------------------------------------------------

Man tycker ju att det borde vara något av de ovanstående som orsakar det..och isåfall är det ju lätt att testa bara genom att ta bort dem och se vad som händer.

 

För mig började linjerna vid just de buggade CAD-programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har fått bort det nu!

 

det var EA games updater eller någonting sådant som gjorde detdär. fick rensa i registret och hittade en hel del skumt men just den rätta nyckeln såg normal ut. borta är det iaf! tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...