Hoppa till innehåll

Ny Dator

O_2

Rekommendera inlägg

Okej, jag skulle råda dig till att, uppgradera till en Amd 3000+, då Amd är snabbare i spel. Desutom uppgradera till minst en gig minne.

Du kommer då att kunna spela alla dagens spel, men inte på högsta upplösning. För att kunna spela högsta upplösning allt på max, behöver du ett kraftigare graffe, och kanske yttligare minne. 2gig och ett 7800gt kanske? Och då skulle jag också rekomendera att köpa en 3500+ istället.

Men som sagt det jag sa först kommer räcka ganska långt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Power: Om du läser mitt inlägg så sa jag att dem är skit billiga, vad sägs som att checka in deras websida och konfigurera en dator och se vad den kostar?

Tänker köpa en Dell Dimension 9150, med P4 3Ghz , 2048MB RAM, 160Gb hdd(lol)

256mb grafikkort(ATI Radeon X600) för 6500:- Jag är ingen ''data expert'' men tycker att datorn är helt ok för det priset... Då jag mest ska spela wow och vill ha högt internminne..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo Power: Om du läser mitt inlägg så sa jag att dem är skit billiga, vad sägs som att checka in deras websida och konfigurera en dator och se vad den kostar?

Tänker köpa en Dell Dimension 9150, med P4 3Ghz , 2048MB RAM, 160Gb hdd(lol)

256mb grafikkort(ATI Radeon X600)  för 6500:- Jag  är ingen ''data expert'' men tycker att datorn är helt ok för det priset... Då jag mest ska spela wow och vill ha högt internminne..

Japp, hos dell för ca 15 lax får jag en hyffsat bra data utan skärm. Hos db och komplett får jag för 10 lax en data med lite sämre ram, bättre hårddisk och skärm. Jag tycker nog fortfarande datorbutiken och komplett är bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...