O_2 Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Ska köpa ny dator Asus pundit p4 3.0 ghz corsair 512 mb ram geforce 6600gt nec dvd brännare funkar detta till dagens spel? som bf2 cs source doom3 farcry?? Är det bättre att köpa amd procssor? Pöss hey Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 "funkar detta till dagens spel?" - Ja, men 1024 RAM skulle inte skada. Speciellt till spel som BF2. "Är det bättre att köpa amdprocessor?" - Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 O_2 jag kör med high på alla dem grejerna, fast jag har 3.2 ghz. Du behöver inte byta till amd processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
senig Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 Om man ska spela far cry, bf2 och doom3 så behövs det 1024 minne för att klara dom höga upplösningarna galant :) Men det funkar på 512ram också, dett laggar inte men flyter inte på lika bra som med 1024 äsch man kan inte förklara. Man måste testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 18 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2005 O_2 jag kör med high på alla dem grejerna, fast jag har 3.2 ghz. Du behöver inte byta till amd processor. Nej, nej...behöver inte...men det är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 www.dell.se där kan du ändra vad du vill ha och så, skit billigt och bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 Dell suger ju. Dom har dåliga speldatorer som dessutom kostar ganska mycket. Köp hellre då från komplett eller datorbutiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 AMD är mer anpassad till spel, men ger mindre processorkraft i allmänhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putte Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 Okej, jag skulle råda dig till att, uppgradera till en Amd 3000+, då Amd är snabbare i spel. Desutom uppgradera till minst en gig minne. Du kommer då att kunna spela alla dagens spel, men inte på högsta upplösning. För att kunna spela högsta upplösning allt på max, behöver du ett kraftigare graffe, och kanske yttligare minne. 2gig och ett 7800gt kanske? Och då skulle jag också rekomendera att köpa en 3500+ istället. Men som sagt det jag sa först kommer räcka ganska långt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 lol, jag spelar på high med 512 ram minne och 6600gt 256. Dessutom så räcker 6800 och 1 gb ram minne. det behövs inte 2 gig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LuddE Skrivet 19 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2005 Nintendo Power: Om du läser mitt inlägg så sa jag att dem är skit billiga, vad sägs som att checka in deras websida och konfigurera en dator och se vad den kostar? Tänker köpa en Dell Dimension 9150, med P4 3Ghz , 2048MB RAM, 160Gb hdd(lol) 256mb grafikkort(ATI Radeon X600) för 6500:- Jag är ingen ''data expert'' men tycker att datorn är helt ok för det priset... Då jag mest ska spela wow och vill ha högt internminne.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 20 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2005 Nintendo Power: Om du läser mitt inlägg så sa jag att dem är skit billiga, vad sägs som att checka in deras websida och konfigurera en dator och se vad den kostar? Tänker köpa en Dell Dimension 9150, med P4 3Ghz , 2048MB RAM, 160Gb hdd(lol) 256mb grafikkort(ATI Radeon X600) för 6500:- Jag är ingen ''data expert'' men tycker att datorn är helt ok för det priset... Då jag mest ska spela wow och vill ha högt internminne.. Japp, hos dell för ca 15 lax får jag en hyffsat bra data utan skärm. Hos db och komplett får jag för 10 lax en data med lite sämre ram, bättre hårddisk och skärm. Jag tycker nog fortfarande datorbutiken och komplett är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.