ELF Skrivet 22 Oktober 2005 Rapport Skrivet 22 Oktober 2005 Jag har ett litet problem. Hos min mamma har vi 0,5 Mbit och hos min pappa har vi 2 Mbit. Men det går lika snabbt hos min pappa att ladda ner som det gör hos min mamma. Det brukar ligga på 60kb/s. Jag har en klass kompis som har 2 Mbit och han ligger i ca 120kb/s. Så jag skulle vilja veta vad det kan vara som slöar ner bredbandet hos min pappa. Jag vet att det kan vara brandväggen. Finns det något mer som kan störa bredbandet? Vad kan jag behöva göra för att fixa problemet? Många tack i förskott!!! Citera
Simpsons Skrivet 22 Oktober 2005 Rapport Skrivet 22 Oktober 2005 Kolla så att inte någon brandvägg står i vägen. Citera
Gimcor Skrivet 22 Oktober 2005 Rapport Skrivet 22 Oktober 2005 Det beror ju också på vem du tankar från. Du kan t.ex. ha 100 mbit/s och ändå ladda ner i 2 kb/s. Men ladda ner tptest från http://tptest.se/ och se om inget är fel på ditt bredband. Citera
ELF Skrivet 23 Oktober 2005 Författare Rapport Skrivet 23 Oktober 2005 tptest har vi, men vi kan inte välja telia (lite dumt att vi inte kan det). När vi har testat så har jag inte märkt att det är någor fel. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.