Gäst Sandkaka Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Hej! Jag har tänkt köpa en ny dator inom den närmsta tiden och undrar vilken jag ska välja.. Jag vill ha en dator som i princip alla moderna, och kommande spel ska fungera på. Den ska vara snabb och ha stor hårddisk. Helst en pentium 4 processor, annars går amd 64 bra (eller?). Om ni inte kan säga en speciell dator kan ni gärna säga vilka komponenter som du rekomenderar, t.ex. grafikkort. Föresten.. Jag kollade på siba och undrar om den här datorn uppfyller mina krav eller om jag måste gå högre upp i prisklass (och i sådana fall hur högt?): Intel® Pentium4® till bra pris. Förutom utmärkt hårdvara i form av Pentium4® processor, 320 Gb hårddisk, DVD-brännare (dubbla lager) och ATI X600SE 256MB PCIexpress så ingår också följande saker i priset: -3 års kostnadsfri svensk telefonsupport må-fr 8-22 samt helger 10-22 -3 års fri uppdatering av antivirus -2 års garanti -1 års abonnemang på www.musicbrigade (Europas största musikvideojukebox på Internet) http://www.fujitsu-siemens.se Allmänt Datorlåda Minitower Operativsystem win XP Home Edition Anslutningar FireWire® (IEEE® 1394) Ja Parallellport Ja Serieport 1 TV-utgång Ja USB/portar USB2/6 Enheter CD/DVD DVD±RW DL Diskettenhet Nej Hårddisk IDE 7200RPM Hårddisk storlek 320 GB Mus Optisk Tangentbord Multimediatangetbord USB Kommunikation Bluetooth Nej Ir/IrDa Nej Minneskort läsare 11 -i-1 Modem Nej Nätverk, inbyggt 10/100 WLAN Nej Ljud Högtalare Nej Ljudkort AC 97 med 5.1 stöd Processor Cache 1 MB Hastighet 2,93 GHz Typ Intel® Pentium4® - 516 Skärm Grafikkort ATI X600SE 256MB PCIexpress Typ Köps separat Tekniska funktioner Internminne 512 MB Minnes typ DDR400 Moderkort/Chipset SIS649/965 Ram-minne /max 2048 MB Övrigt Mjukvara Norman Antivirus med 3 års fria uppdateringar; Works 8.0; Win DVD; Nero; 1 års fritt abonnemang på www.musicbrigade.com Vikt 12,5 kg Mått 373 x 200 x 435 mm Tack för hjälpen på förhand /Daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 (redigerat) Köp inte Fujitsu Siemens, de har seriösa värmeproblem, har själv en FS burk..................... varm som ... Och köp inte från siba, bygg en egen istället, mkt bättre och billigare. Redigerat 25 Oktober 2005 av kalle4709 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 kolla in http://www.komplett.se/k/cl.asp?bn=10627 samtliga datorer där slår den du skriver om med hästlängder... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Ok, de datorerna var fina ;oP i 10 000 kr + klassen.. I -10 000 kr-klassen, finns det något att hitta eller är det bara datorer som får slängas efter 1 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Du kan ju spara lite, eller är du i behov av en ny dator snabbt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Under 10000 finns några här: http://www.komplett.se/k/cl.asp?bn=10309 Dock vill du ha en speldator som räcker ett bra tag så rekommenderar jag de jag skrev först.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 25 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2005 Jag rekomenderar den om 13.000, den har så kraftigt grafikkort och en x2 processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 256 mbit grafik verkar lite små-onödigt tyckte jag... alla spel som finns nu kräver nog inte ens särskilt nära 128... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 Fast dem ska man slänga om typ, ett halvt år, plus att man inte kan köra high. och en 7800GT räcker några år till. och att den har en kraftfull X2 processor som är 10 gånger bättre än amd 64 bitars processorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Sandkaka Skrivet 26 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2005 Jag funderade även på att bygga en egen dator, är det att rekomendera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 ja det kan du tänk bara på att skaffa ett moderkort som kan klara alla komponenterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 27 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2005 Det bästa är att bygga en egen dator och inte köpa en märkes data, om du öppnar burken rycker du bort garantin. Plus, om du bygger får du uppfylla dina önskemål själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.